اولویت هایپرلوپ، عابرین پیاده و دوچرخه‌سوارها هستند

یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک با انتشار ویدئویی جدید از شبکه‌ی حمل و نقل هایپرلوپ، اعلام کرد که اولویت اول انتقال در این شبکه عابرین پیاده و دورچرخه سوارها هستند.
تبلیغات

در حالی که ایده‌ی هایپرلوپ (Hyperloop) هنوز توسط عموم کاملاً درک و هضم نشده است، ایلان ماسک (Elon Musk) در حساب کاربری توئیتر خود، از جدیدترین تغییرات پروژه‌ی بزرگ شرکت بورینگ (The Boring Company) خبرداد.

hyper loop

ماسک پس از چند توئیت کوتاه، نحوه‌ی عملکرد شبکه‌ بزرگ حمل و نقل بورینگ را در یک ویدئوی کوتاه به نمایش گذاشت. وسیله‌ی اصلی حامل این شبکه، شاتل‌ (مینی‌بوس) با ابعاد کمی بزرگ‌تر از یک خودرو است. ماسک اعلام کرد که اولویت شاتل‌ها حمل و نقل عابرین پیاده و دورچرخه سوارها خواهد بود نه خودروها. سیستم حمل و نقل سریع بورینگ، برخلاف ایستگاه‌های بزرگ معمول در مترو، از ۱۰۰۰ ایستگاه که مساحت هرکدام از آن‌ها برابر فضای مورد نیاز برای پارک یک خودرو است، تشکیل می‌شود. این ایستگاه‌ها در سطح شهر پراکنده خواهند شد و درواقع عضوی از سازه‌ی خیابانی شهرها می‌شوند.

البته هنوز هم قابلیت انتقال خودروها در این شبکه وجود دارد، ولی درصورت وجود عابرین پیاده و دوچرخه سوارها، خودروها در اولویت بعدی خواهند بود. ویدئوی توئیت شده توسط ایلان ماسک در ادامه قابل مشاهده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات