نگاه نزدیک به شاهکار مفهومی مرسدس AMG گرن توریسمو

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
خودروی مفهومی مرسدس AMG ویژن گرن توریسمو در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد اما برخلاف تحسین کارشناسان، هنوز به تولید نهایی نرسیده است.
تبلیغات

خودروهای مفهومی زیادی طی سال‌های اخیر رونمائی شده‌اند، اما مرسدس AMG ویژن گرن‌ توریسمو یکی از آن‌ها است که هنوز تکلیف مشخصی ندارد و پس از سال‌ها از رونمایی رسمی، آینده روشنی پیش روی آن متصور نیست. این خودروی مفهومی ویژه، در اواخر سال ۲۰۱۳ برای بازی ویدئویی GT6 معرفی شد و الهام‌گرفته از زیباترین خودروی کلاسیک مسابقه‌ای مرسدس، 300 SL بود. اکنون دو ویدئوی دیدنی از این خودروی مفهومی منتشر شده که نشان می‌دهد چه ویژگی‌هایی باعث خاص بودن آن شده است. 

مرسدس AMG گرن‌توریسمو/ Mercedes AMG Vision Gran Turismo

بدنه دارای انحنای ظریف، با ارتفاع کم و نزدیک به زمین طراحی شده، و همراه با درهایی که به بالا باز می‌شوند نمای زیبایی از خودرو منعکس می‌کند. سیستم اگزوز با هشت خروجی این خودرو را به یکی از جالب‌ترین خودروهای مفهومی تبدیل می‌کند که تاکنون جهان به خود دیده است. فضای داخلی منحصر بفرد با دریچه‌های هوا که ظاهر سیستم اگزوز را شبیه‌سازی می‌کند، ایده خوبی برای افزایش جذابیت آن است و باعث می‌شود ویژن گرن‌ توریسمو برجسته‌تر شود. 

مرسدس AMG گرن‌توریسمو/ Mercedes AMG Vision Gran Turismo

در حالی که مرسدس AMG هیچ برنامه‌ای برای تولید مدل واقعی از این خودروی مفهومی نداشت، در مدت کوتاهی پس از رونمایی آن شایعاتی منتشر شد که این خودروساز قصد دارد پنج دستگاه SLS AMG GT بر مبنای این خودرو تولید کند. متاسفانه چیزی در مورد این پروژه پس از آن منتشر نشد و در عمل هم خروجی خاصی از خصوصیات ویژن گرن‌ توریسمو به بازار خودرو نیامد. طراح خودرو پیش‌بینی کرده بود که در صورتی نمونه واقعی خودرو تولید شود قیمتی حدود ۱.۵ میلیون دلار دارد و دارای یک بدنه کاملا فیبر کربنی خواهد بود. 

طراحی خودروی مفهومی مرسدس AMG ویژن گرن توریسمو

مرسدس این خودروی مفهومی را با پیشرانه AMG بی‌توربو خورجینی هشت سیلندر مجهز کرده که قادر است ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ خروجی پیشرانه نیز از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته به چرخ‌ها هدایت می‌شود. به لطف سازه فضایی آلومینیومی و بدنه فیبر کربنی خودروی مفهومی فقط ۱۳۸۵ کیلوگرم وزن دارد و همین باعث می‌شود که پیشرانه بتواند نیروی خود را صرف شتاب و سرعت کند. 

پس از خودروی مفهومی ویژن گرن‌ توریسمو تعدادی مفهومی دیگر نیز طراحی شدند که جالب‌ترین آن‌ها ویژن جی-کد ۲۰۱۴، ویژن توکیو ۲۰۱۵، ویژن مرسدس میباخ ۶، ویژن ون ۲۰۱۶ و جدیدترین مدل مرسدس میباخ ۶ کابریولت ۲۰۱۷ بودند. با این حال به نظر می‌رسد مرسدس AMG ویژن گرن توریسمو هنوز هم یکی از زیباترین خودروهای مفهومی باشد که تاکنون توسط این برند طراحی شده باشد. 

نگاه عمیق به فضای داخلی و خارجی مرسدس AMG ویژن گرن توریسمو 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات