آزمایش دیدنی سرعت کیا استینگر GT در اتوبان‌های آلمان

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سدان اسپرت کیا موتورز توجه بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو را جلب کرده است. در یک ویدئوی تماشایی، نهایت سرعت کیا استینگر GT، در ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت نمایش داده می‌شود.
تبلیغات

زمانی بود که شرکت کیا با عرضه‌ی مدل‌هایی چون سدان کامپکت سفیا (Sephia) در نزد علاقه‌مندان اروپایی و آمریکایی دنیای خودرو، تنها یک شرکت از آسیای شرقی بود که برای ورود به بازار جهانی خودرو تقلا می‌کرد. اما آن دوران به سر رسید و کیا موتورز، به یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در سطح جهان تبدیل شده است.

کیا استینگر / Kia Stinger GT

 کیا برای آن افرادی که هنوز به این شرکت اعتماد ندارند، سدان اسپرت استینگر (Stinger) را عرضه کرده‌ است. استینگر توجه بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های خودرویی معتبر را جلب کرد که مصداق آن، علاوه بر جیمز مِی، مجری مشهور مستند خودرویی پرطرفدار گرند تور (The Grand Tour)، تیم اتوتاپ NL از آلمان هستند. اتوتاپ NL که مدتی است ویدئوهای جذابی از رانندگی با نهایت سرعت خودروهای مختلف در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان منتشر می‌کند، به‌تازگی استینگر تازه‌نفس را وارد معرکه کرده است. در این ویدئو که با نمای اول شخص (POV) فیلم‌برداری شده، یکی از اعضای اتوتاپ پشت فرمان کیا استینگر GT قرار می‌گیرد و تا سرعت ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت در اتوبان پیش می‌رود.

کیا استینگر / Kia Stinger GT
کیا استینگر / Kia Stinger GT
کیا استینگر / Kia Stinger GT
کیا استینگر / Kia Stinger GT
Kia Stinger / کیا استینگر

استینگر به‌عنوان اولین سدان اسپرت کیا با طرح بدنه‌ی فست‌بک، در ۵ نسخه‌ی مختلف با پیشرانه‌های بنزینی ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری و ۶ سیلندر V شکل توئین توربو ۳.۳ لیتری، پیشرانه‌ی دیزلی ۴ سیلندر خطی ۲.۲ لیتری و قیمت پایه‌ی ۳۱ هزار و ۹۰۰ دلار برای ارزان‌ترین (استاندارد ۲ لیتری) و ۴۹ هزار و ۲۰۰ دلار برای گران‌ترین نسخه (GT2) در دسترس است. تیم مهندسی کیا، نهایت سرعت استینگر GT را ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت و زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ۴.۷ ثانیه اعلام کرده است. 

Kia Stinger / کیا استینگر

به لطف پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۳.۳ لیتر و البته سیستم تمام چرخ محرک، این اسپرت سدان عملکرد قابل قبولی در سرزمین برندهای لوکس و معروفی چون پورشه، بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز به نمایش می‌گذارد. در حالت رانندگی اسپرت، سیستم تمام چرخ محرک استینگر ۸۰ درصد قدرت را به محور عقب می‌فرستد تا لذت رانندگی و پتانسیل دریفت فراهم شود.

البرت بیرمن /  Albert Biermann

برای اعتماد به توانایی‌های کیا استینگر کافی است به این نکته توجه کنیم که شاسی این سدان اسپرت توسط البرت بیرمن، مدیر سابق تیم مهندسی دپارتمان موتوراسپرت M بی‌ام‌و ساخته شده است. با این‌حال، تیم اتوتاپ NL آزمایش توان شاسی استینگر را در نظر نگرفته‌ و فقط به تخت گاز دادن آن در اتوبان‌های آلمان اکتفا کرده‌ است.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تست نهایت سرعت کیا استینگر GT در اتوبان‌های آلمان را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات