مقایسه تماشایی استون مارتین DB11 با لکسوس LC 500

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوپه استون مارتین DB11، با بهره‌گیری از پیشرانه هشت سیلندر جدید به جای نسخه دوازده سیلندر قبلی، جدالی تماشایی با لکسوس LC 500 دارد.
تبلیغات

در طول مسابقه بهترین خودروی رانندگی 2017،  استون مارتین DB11 رقابت خوبی با لکسوس LC 500 داشت. در قسمت جدید برنامه هد تو هد (Head 2 Head) که به بررسی و مقایسه ویدئویی خودروها می‌پردازد، ۲ کوپه لوکس برای رقابتی دیگر بازگشته‌اند؛ تنها تفاوت این است که در این رقابت استون مارتین DB11 به‌جای پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر از یک پیشرانه توربو هشت سیلندر بهره می‌برد.

به لطف مشارکت فنی بین استون مارتین و مرسدس-AMG، خودروی استون مارتین DB11 از یک نسخه پیشرانه AMG تویین توربو ۴.۰ لیتری به‌عنوان پیشرانه پایه خود استفاده می‌کند. این پیشرانه قادر است ۵۰۳ اسب بخار و ۶۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و داشتن چهار سیلندر کمتر بدان معنی است که وزن محور جلوی خودرو کمتر می‌شود. در سمت دیگر لکسوس LC 500، با بهره‌گیری از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی تنفس طبیعی می‌تواند ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۳۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

هر دو خودروی کوپه، سنگین هستند، اما لکسوس LC 500 حدود ۱۸۱ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به استون مارتین DB11 دارد. اما در مورد قیمت این دو خودرو موضوع کمی پررنگ‌تر می‌شود؛ چرا که قیمت تمام‌شده استون مارتین DB11 بیش از دو برابر هزینه لکسوس LC 500 است. با وجود این تفاوت، چگونه دو خودروی GT لوکس را باید در جاده مقایسه کرد؟ جدال این دو، شگفت‌آور و بسیار نزدیک است. لکسوس LC 500 زمانی که برای مسابقه گرم شود و سروصدای پیشرانه به حد مناسب برسد، از استون مارتین DB11 عبور می‌کند؛ اما استون مارتین در رانندگی خودروی جذاب‌تری ظاهر می‌شود.

برای فیصله دادن به رقابت، میزبان هر دو خودرو را به پیست می‌برد تا در نبردی رویارو قدرت‌نمایی کنند؛ لکسوس LC 500 با شتاب عالی خود همه را شگفت‌زده می‌کند؛ اما استون مارتین DB11 ثابت می‌کند که هنگام تحت فشار قرار گرفتن بسیار خوب عمل می‌کند. این بار نیز دو خودرو بسیار نزدیک به هم حرکت می‌کنند؛ اما در نهایت یک خودرو به‌عنوان برنده این سری هد تو هد معرفی خواهد شد. به نظر شما کدامیک از این دو خودرو برنده می‌شوند؟ زومیت شما را به دیدن ویدئوی رقابت دیدنی استون مارتین DB11 و لکسوس LC 500 دعوت می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات