مقایسه تماشایی بی ام و X3 قدیم با جدید

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بی‌ام‌و در ویدئویی به مقایسه و بررسی تفاوت‌های مدل‌ قبلی و جدید X3 می‌پردازد که اطلاعاتی بسیار جذاب به مخاطب ارائه می‌کند.
تبلیغات

در یک بررسی، روزنامه‌نگاری ادعا کرد کراس‌اور جدید بی‌ام‌و X3 در نسل سوم، هنوز هم در طراحی خود وابسته به نسل دوم است. این روزنامه‌نگار ادعا کرد که طراحی نسل سوم نسبت به نسل دوم کراس‌اور X3 تقریبا بدون تغییر ارزیابی می‌شود. گویا این سخن به گوش مدیران بی‌ام‌و رسیده است؛ چراکه در کنال رسمی غول باوریا در یوتیوب، ویدیویی منتشر شده است که تفاوت‌های نسل قدیم و جدید بی‌ام‌و سری X را توضیح می‌دهد. شاید همه‌ این‌ها تصادفی باشد؛ اما با دقت در زمان‌بندی‌ وقایع اخیر، به نظر می‌رسد که انتقادها از طراحی مدل ۲۰۱۸ بی‌ام‌و X3، برای بی‌ام‌و اهمیت دارد.

 بی ام و x3

خودروی کراس‌اور بی‌ام‌و X3 در نسل جدید یک قدم جلوتر از سلف خود قرار گرفته است و با وجود تفاوت‌هایی، هنوز هم تفاوت بسیار ملموس و انقلابی در طراحی ندارد. تفاوت‌ها از زوایای مختلف قابل بررسی هستند؛ هرچند خطوط کلی یکسان باقی مانده‌اند. تفاوت‌های بین دو نسل در اتاق خودرو بیشتر از هر جای دیگری مشاهده می‌شود؛ فرم‌های شش‌ضلعی و گوشه‌های خمیده اتاق خودرو از مواردی هستند که تغییر آن‌ها به‌آسانی مشاهده می‌شود.

طراحی اتاق نسل سوم کراس‌اور بی‌ام‌و X3 بسیار مدرن‌تر از نسل قبل به نظر می‌رسد و با محصولات مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خودروساز آلمانی، همسو شده است. موضوع دیگر، قرار گرفتن پکیج نورپردازی تطبیق‌پذیر با امکان گردش نور به طرفین در نسل جدید بی‌ام‌و X3 است که کمبود آن در نسل دوم به‌شدت محسوس بود.

bmw x3 2018

صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی با حسگرهای حرکتی، لمسی و صوتی، همراه سیستم‌های ارتباطی و ایمنی متنوع، دیگر امکاناتی هستند که در داشبورد نسل سوم کراس‌اور بی‌ام‌و X3 به چشم می‌خورند. این سیستم به‌صورت آپشن از آی‌درایو ۶ استفاده می‌کند که قادر است با دستورهای صوتی یا لمسی، کارهایی مانند پیدا کردن مقصدی خاص و مسیر مورد نظر، تماس صوتی یا پخش موسیقی را انجام دهد. در کنسول مرکزی نیز جای سیستم صوتی و کنترل‌های سیستم تهویه عوض شده است. البته باید برخی از ویژگی‌های اصلی برند تجاری در نسل سوم نگه داشته شوند. با این حال بر خلاف بقیه محصولات این سری، X3 جدید با امکانات تکامل‌یافته جدید و متمایز از دیگران به صحنه آمده است.

در طراحی بیرونی خودرو، نسل سوم کراس‌اور بی‌ام‌و X3 بهبود قابل ملاحظه‌ای تجربه کرده است؛ در این بخش چراغ پیشانی خودرو با طراحی بهتر، جلو پنجره مشبک کلیوی جدید با ابعادی بزرگ‌تر، چراغ‌های مه‌شکن‌ LED در اطراف سپر و سپر کاملا جدید با ورودی‌های بزرگ‌تر هوا به خودرو اضافه شده‌اند که قطعا در جذابیت و زیبایی بیشتر کراس‌اور بی‌ام‌و X3 مدل ۲۰۱۸ تأثیرگذار خواهد بود. نکته‌ی جالبی که در نسل جدید بی‌ام‌و X3 جلب توجه می‌کند، نگه‌ داشتن آینه‌های بغل نسل دوم است که فقط فناوری به‌کاررفته در آن بهبود پیدا کرده است.

BMW X3 2018
BMW X3 2018
BMW X3 2018
BMW X3 2018
BMW X3 2018
BMW X3 2018
BMW X3 2018
BMW X3 2018

طبق ویدئو، با توجه به تغییرات کوچک انجام‌شده در طراحی آیرودینامیک قسمت‌های مختلف خودرو ، ضریب درگ در نسل جدید کراس‌اور بی‌ام‌و X3 تا ۰.۲۹ کاهش پیدا کرده است که باعث بهبود مصرف سوخت خودرو خواهد شد. در عقب خودرو نیز علاوه بر تغییرات ساختاری در بدنه، چراغ‌هایی جدید و خروجی اسپرت متفاوت دیده می‌شود که از حالت گرد جداگانه خارج شده و تبدیل به خروجی مستطیلی یکپارچه شده است.

پنجره‌های جانبی خودرو در نسل جدید به‌عنوان آپشن از شیشه‌های آکوستیک استفاده می‌کنند و رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی جایگزین رینگ‌های ۱۸ اینچی در نسل قبل می‌شوند. در نسل سوم کراس‌اور بی‌ام‌و X3 شاهد هستیم که حجم بار با قابلیت پایین آوردن صندلی ردیف عقب، از ۵۵۰ به ۱۶۰۰ لیتر افزایش می‌یابد.

خودروهای بی‌ام‌و X4، X5 و X6 همگی چراغ‌های جلوی خود را به جلوپنجره مشبک کلیوی متصل کرده‌اند. با این حال، این‌ها همه مدل‌هایی هستند که ب‌زودی جایگزین خواهند شد و طراحی جانشینان آن‌ها ممکن است در قدم‌های بعدی خودروی X3 دنبال شود. خودروی X4 هم در اینجا قابل توجه است؛ زیرا دقیقا از قسمت جلویی همانند خودروی F25 X3 قدیمی استفاده می‌کند؛ حداقل تا زمانی که نسل بعدی وارد بازار شود.

با نگاهی به مدل‌های جدید خودروهای بی‌ام‌و که طی سال‌های اخیر وارد بازار می‌شوند، می‌توان فهمید که رهبران طراحی بی‌ام‌و به چه سمتی این کشتی را هدایت می‌کنند و چه ایده‌هایی برای آینده دارند. مقامات مونیخی در چند سال گذشته در این مورد اظهار داشتند که طراحی جدید خودروها قدم‌های زیادی به جلو برمی‌دارد و در صورتی که چنین باشد، خودروی G01 X3 می‌تواند بسیار پیشرفته‌تر و جذاب‌تر از پیشینیان شود. تا آن زمان، باید صبر کرد و دید خودروهای تولیدی بی‌ام‌و بین نسل F25 و G01 چه تفاوتی پیدا می‌کنند.

در انتهای مطلب، بیننده‌ی فیلم کوتاه مقایسه نسل دوم و سوم کراس‌اور بی‌ام‌و X3 باشید که توسط سازنده تهیه شده است.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات