ثبت رکورد سدان جگوار پروژه 8 در پیست نوربرگ رینگ

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سدان پرقدرت جگوار XE SV پروژه 8 با پشت‌سر گذاشتن رکورد آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو، زمان جدیدی در پیست نوربرگرینگ آلمان ثبت کرد.
تبلیغات

رکورددار جدید خودروهای چهاردر برای پیست جهنم سبز، سدان جدید جگوار است. مدتی است که تصاویر غیررسمی و جاسوسی از جگوار XE SV پروژه 8 در پیست نوربرگرینگ منتشر می‌شود؛ اما حالا بر اساس اطلاعات رسمی، سدان گران‌قیمت جگوار رکورد جدیدی در این پیست افسانه‌ای ثبت کرده است. جگوار XE SV پروژه 8 با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه و ۱۱ ثانیه سریع‌تر از رکورد آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو، سلطان جدید کلاس خودروهای چهاردر  این پیست است.

جگوار / Jaguar

البته موضوع مهمی که باید در این کلاس از خودروها در نظر گرفت، تولید انبوه یا محدود بودن آن‌ها است. مثلاً سوبارو WRX STi با ثبت زمان زیر ۷ دقیقه، به ۶۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است که کاملاً آن را در کلاس خودروهای تولید محدود و ویژه قرار می‌دهد. در واقع مقامات آلفارومئو نیز احتمالا همین تحلیل را در مورد رکورد سدان جگوار به‌کار خواهند برد؛ چرا که فقط ۳۰۰ دستگاه از پروژه 8 جگوار تولید خواهد شد.

از سویی دیگر، سدان پرقدرت جگوار، با قیمت پایه‌ی ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ دلار در مقایسه با سدان آلفارومئو قیمت بیشتری دارد؛ در واقع با این مبلغ، می‌توان دو دستگاه آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو تهیه کرد. شاید بتوان گفت که با قیمت جگوار می‌توان یک دستگاه آلفارومئو را برای ثبت زمان سریع‌تر در پیست نوربرگرینگ تقویت و بهینه‌سازی کرد.

جگوار / Jaguar

البته نباید رکورد خارق‌العاده‌ی سدان جگوار را هم دست کم گرفت. شتاب بی‌نظیر جگوار در پیچ‌های تند پایانی نوربرگرینگ تأییدی بر عملکرد راننده و خودرو در کنارهم است. با این‌حال آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار و قابلیت‌های مناسب یک خودروی روزمره برتری‌های خاص خودش را دارد. مقایسه‌ی این دو سدان شاید در یک حوزه بی نتیجه باشد.

بطور کلی ثبت رکورد جدید در پیست نوربرگرینگ هیجان‌انگیز است و سدان جگوار، فارق از حاشیه‌های مختلف، رکورددار جدید کلاس خودروهای چهار درب در جهنم سبز است.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا دور زمان‌گیری جگوار XE SV پروژه 8 را در پیست نوربرگرینگ تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات