مانور دیدنی آئودی RS5 و R8 در مسیر برفی

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سایت ائودیتوگرافی ویدئوهای جذابی از حرکت خودروهای کوپه اسپرت آئودی RS5 و R8 در مسیرهای برفی منتشر کرده است که توانایی‌های سیستم دو دیفرانسیل این خودروها را نشان می‌دهد.
تبلیغات

 آئودی RS5 و R8 مانند (تقریبا) تمام مدل‌های اسپرت آئودی، قابل سفارش با سیستم تمام چرخ محرک کواترو هستند. چنین امکانی به این معنی است که هر دو خودروی کوپه می‌توانند به‌راحتی مسیرهای برفی و یخی را در زمستان طی کنند. وب‌سایت آئودیتوگرافی (Auditography) تصاویر چشمگیر و ویدئوهای جذابی از حرکت دو خودروی با عملکرد بالای آئودی در زاکاپن لهستان منتشر کرده و به بررسی عملکرد سیستم تمام چرخ محرک موجود در این دو خودرو پرداخته است.

Audi RS5 آئودی

آئودی RS5 بی‌توربو با پوشش رنگ مروارید قرمز میسانو (Misano) هنگام حرکت در کوه‌های تاترا مانند جغد به نظر می‌رسد. تیم طراحی آئودی احتمالا در نظر داشته نسخه RS را از نسخه داغ آئودی S5 تهاجمی‌تر بسازد؛ هر چند با وجود امکانات مدرن خودروی آئودی RS5، بیشتر شبیه مدل‌های معمولی آئودی به نظر می‌رسد.

در تصاویر آئودیتوگرافی، خودروی آئودی R8 با رنگ کریستال آبی موسوم به صورت فلکی آرا و مشخصات نسخه‌ی پلاس آئودی ظاهر می‌شود؛ آئودی R8 یک کوپه اسپرت دودر است؛ اما هنگامی که از نظر عملکرد و قیمت بررسی شود، نسبت به RS5 در سطح بالاتری قرار دارد. آئودی R8 به جای استفاده از توربوشارژ و سیستم تنفس اجباری مانند بسیاری از ابرخودروهای امروزی، هنوز هم به سیستم تنفس طبیعی مجهز است و این چیزی است که باعث می‌شود این خودرو نسبت به رقبایش عقب‌مانده‌تر به نظر برسد.

پیشرانه آئودی R8 قدرت خروجی را در نسخه‌های استاندارد و پلاس به تمام چهار چرخ ارسال می‌کند؛ در‌حالی‌که در نسخه محدود R8 RWS جدید، قدرت پیشرانه خورجینی ۱۰ سیلندر منحصرا به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

آئودی R8 Audi

قیمت ارزان‌ترین مدل آئودی RS5 کوپه در آلمان ۸۰,۹۰۰ یورو است؛ در‌حالی‌که آئودی R8 جذاب و دوست‌داشتنی نسخه RWS از ۱۴۰,۰۰۰ یورو قیمت‌گذاری می‌شود. پیش از این گفته شده بود که به علت تولید محدود ۹۹۹ دستگاه آئودی R8 محرک عقب، خریداران بهتر است زودتر برای خرید دست به کار شوند؛ اما به‌تازگی آئودی اسپرت وعده داده است که در آینده مدل‌های بیشتری از خودروهای محرک عقب آئودی عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات