رکوردگیری دیدنی بی ام و M2 تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل M2 به عنوان پرچم‌دار سری 2 بی‌ام‌و، یکی از جذاب‌ترین خودروهای کوپه‌ی بازار است. در ویدئوی منتشرشده در یوتیوب، حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعتی آن تأیید می‌شود.
تبلیغات

معمولا طرفداران دنیای خودرو همیشه به دنبال تأیید حداکثر سرعت سوپراسپرت‌ها توسط آزمایش‌کنندگان هستند؛ نمونه‌ی این مورد کوپه‌ی دوست‌داشتنی بی‌ام‌و M2 است. مدل جدید و فیس‌لیفت M2 که در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی شده بود، تغییراتی چون چراغ‌های تمام LED و طرح ملایم‌تر نمای روبرو را به نمایش گذاشت. همانند مدل قبلی، حداکثر سرعت فیس‌لیفت M2 به ‌صورت استاندارد به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که با سفارش پکیج آپشن M Driver، محدودیت حداکثر سرعت M2 به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2

کانال یوتیوب AutoTopNL ویدئویی از M2 منتشر کرده است که به حداکثر سرعت ادعاشده‌ی تیم مهندسی بی‌ام‌و می‌رسد. بر اساس این ویدئو، M2 جدید کاملا انتظارات طرفداران سرعت را برآورده می‌کند. با اینکه حداکثر سرعت هنوز هم به‌طور الکترونیکی محدود شده است؛ اما با توجه به رسیدن دور موتور به ۶۰۰۰ و سرعت به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت، احتمالا حداکثر سرعت نهایی M2 خیلی بیش از این رقم نباشد.

تیم مهندسی بی‌ام‌و اعلام کرده است که فیس‌لیفت M2 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی  با حجم سه لیتر استفاده می‌کند که در دور موتور ۶۵۰۰، حداکثر قدرت ۳۶۵ اسب بخار و از دور موتور ۱۴۰۰ تمام ۴۶۵ نیوتن‌متر گشتاور آن در دسترس است.

اما طرفداران سرعت که با این اعداد سیر نمی‌شوند، باید منتظر نسخه‌ی رقابتی (Competition) بی‌ام‌و M2 باشند؛ بر اساس شایعات منتشرشده، این نسخه از پیشرانه‌ی تقویت‌شده‌ی مدل M4 با قدرت ۴۰۵ اسب بخار استفاده می‌کند که احتمالا حداکثر سرعت M2 را از ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر خواهد کرد.

بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2
بی ام و / BMW M2

همانند تمام نسخه‌های تولید محدود، این نسخه از M2 ویژگی‌های مخصوصی چون استفاده بیشتر از فیبر کربن و دیگر تغییرات ریز و درشت خواهد داشت تا احتمالا قیمت بیشتر آن نسبت به مدل استاندارد M2 با قیمت ۵۳ هزار و ۵۰۰ دلار توجیه داشته باشد. هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است؛ اما احتمالا نسخه‌ی Competition جایگزین مدل استاندارد M2 خواهد شد.

در پایان باید ذکر کنیم که ویدئوی منتشرشده با کمی ویرایش همراه شده است. اگر به عقربه‌ی نشان‌دهنده‌ی ظرفیت سوخت توجه کنید، نوسان آن را در طول ویدئو شاهد خواهید بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات