تیزر نسل جدید استون مارتین ونتیج با حضور مکس ورشتاپن

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استون مارتین ونتیج مدل ۲۰۱۸ که با تغییرات عمده در قوای فنی همراه خواهد بود، تا چند روز دیگر رسماً معرفی می‌شود.
تبلیغات

کمتر از چند روز دیگر، نسل جدید استون مارتین ونتیج (Vantage) رونمایی می‌شود و همانطور که انتظار می‌رفت، کم‌کم ویدئوهای رسمی و غیر رسمی از جدیدترین کوپه‌ی لوکس بریتانیایی، منتشر می‌شوند.

استون مارتین ونتیج V8

اولین ویدئوی غیر رسمی که در فیسبوک منتشر شد، ونتیج جدید را در پوشش استتار آشنای زردرنگ، به همراه برچسب بزرگ پیرلی در پیست نوربرگرینگ نشان می‌دهد. با توجه به شکل و شمایل خودروی به تصویر کشیده‌شده، می‌توان برخی مشخصات آن را حدس زد. در طراحی بدنه‌ی ونتیج جدید، کاملا می‌توان نشانه‌هایی از مدل DB10 که مختص جاسوس معروف بریتانیایی، جیمز باند در فیلم سینمایی اسپکتر (Spectre) ساخته شده است، مشاهده کرد که در حقیقت این شباهت، اصلا چیز بدی نیست. چراغ‌های جلو و عقب کاملا باریک شده‌اند و به لطف خطوط منحنی به‌کاررفته در بدنه، جذابیت لازم برای جلب توجه را به همراه دارد.

در دومین ویدئو، راننده‌ی جوان مسابقات فرمول یک، مکس ورشتاپن را در پشت فرمان می‌بینیم. راننده‌ی تیم ردبول و برنده‌ی سه گرندپری که فقط ۲۵ ماه است گواهینامه‌ی رانندگی خود را دریافت کرده، توسط تیم مهندسی استون مارتین به انگلستان و پیست راکینگهام دعوت شد.

استون مارتین ونتیج V8

مت بکر، رئیس بخش مهندسی دینامیک استون مارتین، با راننده‌ی ۲۰ ساله‌ی فرمول یک در تست ونتیج جدید همراه می‌شود. بکر توضیح می‌دهد که خودرو، در مرحله‌ی تأیید نمونه‌ی پروتوتایپ قرار دارد و پس از تست خودرو در این فاز، دو مرحله‌ی دیگر تا مدل نهایی باقی خواهد ماند. تاریخ دقیق فیلم‌برداری این ویدئو مشخص نیست؛ ولی نمایانگر مراحل پیچیده‌ی ساخت یک خودرو تا مدل نهایی است. ورشتاپن پس از رانندگی با ونتیج گفت:

دیفیوزر عقب خیلی خوب است؛ واقعا عملکردی اسپرت و خشن دارد.

در زیر درب کاپوت، این‌بار باید منتظر پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل باشیم که البته دستپخت استون مارتین نیست. پیشرانه‌ی چهار لیتری مرسدس AMG قلب تپنده‌ی ونتیج جدید خواهد بود که قدرت دقیق آن مشخص نشده است؛ اما بر اساس گفته‌ی بکر، احتمالا حداقل حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

در مورد جعبه‌دنده‌ی استون مارتین ونتیج مشخصاتی ارائه نشده است؛ ولی از محور عقب بودن آن مطمئن هستیم. شاید با توجه به برچسب روی بدنه بتوان حدس زد که تایرهای ونتیج ۲۰۱۸، پیرلی خواهد بود. مورد دیگری که از آن مطمئن هستیم، صدای زیبای ونتیج است.

استون مارتین ونتیج V8

ابعاد کلی نسل جدید از نسل پیش ونتیج کوچک‌تر است و به لطف استفاده از آلومینیوم، وزن آن با ۱۵۳۰ کیلوگرم، از نسل پیش کمتر خواهد بود؛ تمام این موارد یعنی ونتیج جدید در زمان کمتری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به نظر می‌رسد ونتیج جدید از مکس ورشتاپن تأییدیه می‌گیرد. نسل جدید استون مارتین ونتیج، در تاریخ ۳۰ آبان سال جاری، به‌طور رسمی معرفی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات