ثبت رکورد استیشن مرسدس AMG E63 S در پیست نوربرگرینگ

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید استیشن مرسدس AMG E63 S با پشت سر گذاشتن رکورد سئات لئون، سریع‌ترین خودروی استیشن در پیست نوربرگرینگ لقب گرفت.
تبلیغات

البته مرسدس AMG E63 S 4Matic در کلاس خودروهای استیشن قرار دارد، ولی با توانایی‌ها و عملکرد آن، کاملا می‌توان این واگن پرقدرت را یک خودروی اسپرت هم در نظر گرفت؛ چرا که مرسدس AMG E63 S با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه در پیست نوربرگرینگ، رکورددار کلاس خودروهای استیشن در این پیست افسانه‌ای است. رانندگی مرسدس AMG E63 S استیشن بر عهده‌ی کریستیان گبارت، از اعضای مجله‌ی اسپرت اتو بود؛ این مجله‌ی آلمانی، با ثبت زمان در جهنم سبز با خودروهای مختلف شناخته می‌شود.

مرسدس AMG E63 S استیشن

مدل ۲۰۱۸ مرسدس AMG E63 S استیشن، به پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم چهار لیتر مجهز شده است که ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.؛ جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار جدید به همراه سیستم تمام چرخ محرک AMG در کنار این پیشرانه‌ی پرقدرت قرار گرفته‌اند و حداکثر سرعت آن، به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

با اینکه زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه، سریع‌ترین دور در پیست نوربرگرینگ نیست؛ اما برای خودرویی به این ابعاد و اندازه بسیار جالب توجه است. این استیشن زیبا با وجود وزن ۲۱۱۸ کیلوگرمی، در زمان ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسل قبلی استیشن مرسدس نیز به همین مقدار زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز داشت که با توجه به قدرت ۵۷۷ اسب بخاری آن، شاید این شتاب برای نسل جدید کمی محافظه‌کارانه به‌ نظر برسد.

مرسدس AMG E63 S استیشن

واگن مرسدس در مقایسه با رکورددار قبلی خودروهای استیشن در پست نوربرگرینگ، سئات لئون ST Cupra 280، برتری قابل توجهی به نمایش گذاشته است. استیشن سئات لئون که در مقایسه با مرسدس AMG E63 S قدرت کمتری دارد، زمان ۷ دقیقه و  ۵۸.۱۲ ثانیه را در این پیست ثبت کرده بود که با اختلاف ۱۳ ثانیه شکسته شد.

در پایان می‌توانید ثبت رکورد مرسدس AMG E63 S استیشن را در پیست نوربرگرینگ تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات