تماشای تکامل ۵۰ سال شورولت کامارو، در ۵ دقیقه

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شورولت کامارو همواره یکی از جذاب‌ترین خودروهای عضلانی آمریکا بوده است. در ادامه‌ی این مطلب، می‌توانید ویدیوی جذاب تغییرات این خودرو در طول ۵۰ سال را مشاهده کنید.
تبلیغات

پیش از این به ویدیوهایی از سیر تکامل  شورولت کوروت، دوج چلنجر و فورد موستانگ پرداختیم که در آن‌ها،  تغییر و تحولات این دست خودروها در گذر زمان قابل مشاهده بود. حالا و در جدیدترین مورد، ویدیوی سیر تکاملی مدل‌های شورولت کامارو منتشر شده است. اعضای تیم گرافیکی «تکامل خودرو» درجدیدترین کار خود، ویدیویی در شبکه یوتیوب منتشر کرده‌اند و روند تغییرات شورولت کامارو از اولین نسخه و مدل ابتدایی تا آخرین نسل این خودروی عضلانی و قدرتمند آمریکایی را به تصویر کشیده‌اند.

chevrolet camaro

همه چیز به سال ۱۹۶۶ بازمی‌گردد؛ جایی که شورولت از اولین نسل کامارو رونمایی کرد؛ نسخه اول این خودرو، فروش بالایی در بازار عمومی نداشت و در سال ۱۹۶۹ بازنشسته شد؛ اما در طول ۳ سال بعد، شورولت خودروی کامارو را برای استفاده در مسابقات مختلف از جمله کلاس سوپر‌اسپرت و مسابقات رالی به فروش رساند و بدین‌ ترتیب سرمایه لازم جهت توسعه نسل دوم این خودرو را که در سال ۱۹۷۰ معرفی شد، به دست آورد. نسل دوم کامارو در مقایسه با مدل ابتدایی خود، کیفیت ساخت بالاتری داشت و شورولت موفق شد این خودرو را تا سال ۱۹۸۱ و با چند بروزرسانی جزئی به فروش برساند.

همانند نسل دوم، نسل سوم کامارو به مدت ۱۱ سال و تا سال ۱۹۸۱ در بازارهای جهانی از جمله ایران، به فروش رسید. در طول این مدت چندین نسخه‌ی مختلف و ویژه مانند برلینتا (Berlinetta) و IROC-Z به فاصله ۳ سال از هم رونمایی شدند. همچنین نسخه‌های ویژه‌ی ۲۰ و ۲۵ سالگی این خودرو به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۲ از سوی شورولت، با امکانات متفاوت رونمایی و عرضه شدند.

chevrolet camaro
chevrolet camaro

نسل چهارم کامارو با نام Z28 به پیشرانه‌ی ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر با قدرت ۲۷۵ اسب بخار مجهز بود و جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته وظیفه انتقال قوای محرکه این خودرو را بر عهده داشت. این خودرو در سال ۱۹۹۳ رونمایی شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. بر خلاف ادوار گذشته که پس از بازنشسته شدن نسل قدیمی، شورولت بلافاصله نسل جدید این خودرو را معرفی می‌کرد، نسل پنجم کامارو با تأخیر ۷ ساله و در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد؛ خودرویی که یک سال بعد توانست برنده جایزه‌ی بهترین طراحی سال را به دست آورد.

 نسل فعلی کامارو در سال ۲۰۱۵ توسط این شورولت ارائه شد تا این خودروی دوست‌داشتنی و البته قدرتمند، باز هم در مدل‌ها و آپشن‌های متنوع، در بازارهای جهان عرضه شود. امروزه نسخه‌ی ۶۵۰ اسب بخاری ZL1 1LE، با قیمت ۶۹ هزار و ۹۹۵ دلار در بازار آمریکا قابل خرید است. بر اساس تصاویر جاسوسی که اخیرا از این خودرو گرفته شده، به نظر می‌رسد فیس‌لیفت جدید کامارو با تغییرات گسترده‌ای در سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. مدل جدید کامارو، احتمالا از اواسط سال ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات