استفاده از هاوربایک به شکل عقرب در پلیس دبی

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نیروی پلیس دبی از هاوربایک جدیدی شبیه عقرب در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ رونمایی کرد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته در نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج فارس یا جیتکس (GITEX) از خودروهای بسیاری رونمایی شد و در این میان یک خودروی پرنده، بیش از سایرین خبرساز شد؛ یک هاوربایک (Hoverbike) جدید که قرار است به‌زودی برای نیروی پلیس دبی خدمت کند. این هاوربایک الکتریکی، اسکورپیون ۳ نام دارد و به‌عنوان مدل پایه‌ای است که توسط شرکت روسی هاورسرف طراحی و به آخرین فناوری این شرکت مجهز شده است. نسخه‌ای که پلیس دبی از آن استفاده می‌کند با قابلیت حرکت در ارتفاع حدود ۵ متری (۱۶ فوت)، با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت (۴۳ مایل‌ بر ساعت) طراحی شده است و می‌تواند با یک بار شارژ به مدت ۲۵ دقیقه حرکت مداوم داشته باشد.

هاوربایک پلیس دبی

روشن است که هاوربایکی با این مشخصات هیچ مجرمی را تهدید نمی‌کند؛ به‌خصوص برای شهری مانند دبی که در آن مسابقات خیابانی شناخته‌شده‌ای با تیک‌آف و سرعت‌گیری در بزرگراه‌های طولانی و مستقیم برگزار می‌شود و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند؛ اما نیروی پلیس قصد دارد از آخرین طرح خود به‌عنوان یک وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی برای اولین بار در مکان‌هایی استفاده کند که دسترسی به آن‌ها دشوار است؛ این مکان‌ها شامل وسط ترافیک یا مکان‌هایی است که با خودروهای معمولی پلیس به‌سختی می‌توان به سمت آن‌ها حرکت کرد.

استفاده‌ی نیروی پلیس دبی از این وسیله‌ی عقرب‌مانند با قابلیت حمل بار ۶۶۰ پوندی (۳۰۰ کیلوگرمی) به این صورت است که در مکان‌ها و صحنه‌هایی که خودروهای مرسدس جی واگن و بوگاتی ویرون متعلق به پلیس دبی کمی طول می‌کشد تا برسند، این هاوربایک می‌تواند افسر پلیس را بسیار سریع‌تر به آنجا برساند. هاوربایک اسکورپیون ۳ همچنین می‌تواند وظیفه‌‌ی پهپاد بدون سرنشین استاندارد با دامنه‌ی حرکتی تا ۶ کیلومتر را انجام دهد.

هاوربایک پلیس دبی

ویدئوی زیر یک افسر پلیس دبی را نشان می‌دهد که با استفاده از هاوربایک اسکورپیون ۳ در پارکینگ گشت هوایی می‌زند؛ در حالی که دیگر خودروهای گشتی پلیس در پس زمینه ایستاده‌اند.

علاوه‌بر این هاوربایک، اخبار دیگری نیز در زمینه‌ی وسایل نقلیه هوایی وجود دارد؛ ارتش آمریکا با شرکت مالوی ایروناتیکز (Malloy Aeronautics) انگلستان به عنوان مجری پروژه، در زمینه‌ی ساخت هواپیمای بدون سرنشینی که تامین‌کننده و پشتیبان میدان جنگ خواهد بود، همکاری می‌کند. این دو به‌تازگی از هاوربایک جدید خود رونمایی کرده‌اند. شرکت مالوی این وسیله‌ی نقلیه را به‌عنوان خودرویی با قابلیت حمل مسافر به فروش می‌رساند.

همچنین گفته شده است که انکوباتور A3 ایرباس (A-Cubed) می‌خواهد از خودروی پرنده شخصی واهانا (Vahana) استفاده کند. شرکت آلمانی ایی-ولو (e-volo) که توسط دایملر پشتیبانی می‌شود، نمی‌تواند روتورهای کافی برای ولوکوپتر (Volocopter) خود به دست آورد. این در حالی است که دانشگاه‌ها سراسر جهان در طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بیشتری روی این طرح‌های مفهومی هزینه می‌کنند.

در پایان سؤال اساسی این نیست که آیا روزی پلیس از هاوربایک استفاده خواهد کرد یا نه، بلکه سؤال این است که چه وقت و چگونه از آن‌ها استفاده می‌کند. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات