نیسان، رکوددار سنگین‌ترین یدک‌کشی با خودروی الکتریکی

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ون برقی نیسان E-NV200 با کشیدن منزل هنرپیشه سینما؛ مارگوت روبی، رکورد سنگین‌ترین بارکشی با خودروی برقی را ثبت کرد.
تبلیغات

امروزه تقریبا برای هر چیزی که بتوان متصور شد، رکورد ثبت می‌شود. حتی یک نگاه اجمالی به صفحه فیس‌بوک کتاب رکورد‌های گینس نشان می‌دهد که شخصی توانسته است، هویجی به وزن ۱۰ کیلوگرم پرورش دهد. نیسان هم به زودی نام خود را در این لیست در حال توسعه به لطف خودروی E-NV200، اضافه خواهد کرد، چراکه این خودروی برقی، سنگین‌ترین بارکشی را در کلاس خود انجام داده است.

این رکوردشکنی به شکلی نامرسوم و با کشیدن خانه پیشرفته هنرپیشه استرالیایی؛ مارگوت الیز روبی، انجام شده است. با بررسی مشخصات فنی خودروی E-NV200 متوجه می‌شوید که بیشینه ظرفیت یدک‌کشی این ون برقی برابر با ۴۳۰ کیلوگرم است، که البته نمیتوانید صفت فوق‌العاده را برای آن در نظر بگیرید، اما خانه مذکور سنگین‌تر از حداکثر ظرفیت خودرو است و وزن یدک‌کشی هم که خانه روی آن سوار است باید در نظر گرفته شود.

سنگین‌ترین یدک‌کشی با نیسان E-NV200

در حال حاضر، کارشناسان نیسان می‌گویند که این رکورد هنوز تأیید نشده است و باید منتظر دریافت مهر تأیید از گینس باشد. چراکه کارشناسان گینس باید مطمئن شوند، این صرفا یک بدل‌کاری تبلیغاتی نبوده است. ولی همراهی این فرایند توسط شخص مارگوت روبی سوار بر نیسان لیف تا حد زیادی صحت آن را تأیید می‌کند.

خارج از بحث رکوردشکنی، نسخه به‌روز E-NV200 از یک باتری پک ۴۰ کیلووات ساعتی قدرت می‌گیرد که برد مسافتی را به اندازه ۶۰ درصد (۲۸۰ کیلومتر) یا در واقع ۱۰۰ کیلومتر بیشتر از مدل (براساس چرخه رانندگی اروپایی جدید) قبل افزایش می‌دهد. این خودرو تا پایان سال جاری میلادی در اروپا عرضه خواهد شد و قرار است با پیشرانه الکتریکی ۱۰۹ اسب‌بخاری (۸۰ کیلووات‌ساعت) که گشتاور ۲۵۴ نیوتن‌متر تولید می‌کند، قدرت‌رسانی شود.

نیسان E-NV200
نیسان E-NV200
نیسان E-NV200
نیسان E-NV200
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات