ثبت رکورد پیست مدار شمالگان نروژ توسط فورد جی‌تی

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت فورد ویدئویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد خودروی فورد GT در پیست شمالگان نروژ، رکورد جدیدی به نام خود ثبت می‌کند.
تبلیغات

ابرخودروها در جاده‌های ساحلی فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسند؛ به‌خصوص زمانی که جاده‌ی مورد بحث، جاده‌ای افسانه‌ای در کنار اقیانوس اطلس و خودرو هم یک فورد GT جدید باشد. روی پلی در فاصله‌ی پنج کیلومتری تا نقطه‌ی اتصال شهرهای ویوانگ و کارواگ در خط ساحلی دریای نروژ، جاده‌ای در امتداد یک سری جزیره‌ی کوچک با پل‌هایی محکم در میانشان، آرام‌آرام به مدار شمالگان نزدیک می‌شود.

به نظر می‌رسد این جاده چشم‌انداز چشم‌گیری داشته باشد و خودروی فورد جی‌تی هم ظاهری جذاب و حیرت‌انگیز دارد؛ اما باید بدانید که فورد ابرخودروی خود را فقط به خاطر تماشای مناظر نزدیک به مدار شمالگان و دیدن شفق‌ قطبی به نروژ نمی‌فرستد.

تقریبا در ۵۰۰ مایلی (۸۰۰ کیلومتری) شمال این جاده‌ی افسانه‌ای، پیست مدار شمالگان نروژ واقع شده است. این پیست کاملا در داخل مدار قطب شمال نیست؛ اما فقط در ۲۰ مایلی (۳۰ کیلومتری) جنوب این مدار، شمالی‌ترین پیست مسابقه جهان قرار گرفته است. در حقیقت مسیر پیست شمالگان نروژ، جاده‌ای ۲.۳ مایلی (۳/۷ کیلومتری) در نزدیکی قطب شمال است که در آن یک مسابقه‌ی استقامتی ۲۴ ساعته در تابستان و بدون غروب خورشید می‌تواند برگزار شود. بااین‌حال فورد جی‌تی مورد بحث برای مسابقه استقامت اینجا حاضر نشده؛ بلکه برای ثبت یک رکورد جدید زمانی پیست به نروژ آمده است.

فورد جی‌تی

برای اینکه این اتفاق بیافتد، فورد جی‌تی با حضور استفن موکه، راننده‌ی ۳۵ ساله و کهنه‌کار مسابقات لمانز و راننده‌ی کنونی تیم چیپ گاناسی فورد به نروژ آمد. بعد از چند دور آشنایی با مسیر این پیست، موکه در زمان یک دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه موفق شد رکورد قدیمی این پیست را با ۵ ثانیه اختلاف بشکند.

اگر چه این رکورد بسیار خوب است، اما نمی‌توان این خودرو را با آخرین وسیله‌ی نقلیه‌ای که رکورد شکسته است مقایسه کرد؛ چرا که آخرین وسیله‌ای که رکورد این پیست را شکسته است موتورسیکلت سوپربایک دانیل کوبرود بود که در جولای سال ۲۰۰۹ این رکورد را ثبت کرد. هنوز نمی‌دانیم که این سوپربایک چه مشخصاتی دارد که بتوان آن را با فورد جی‌تی مقایسه کرد. 

در این ویدئو آخرین سری از فورد جی‌تی، عملکرد خود را در جاده‌های پیست اروپایی به رخ می‌کشد. نمی‌توان با اطمینان گفت که سازنده‌ی خودرو واقعا نیازمند کمک به فروش فورد جی‌تی است یا هدف دیگری از این ویدئو داشته است. اما می‌توانید این ویدیوی زیبا را چندین بار تماشا کنید و از طبیعت زیبای نروژ در نزدیکی مدار شمالگان لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات