نگاهی عمیق به طراحی نسل جدید پورشه کاین

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش نسل سوم شاسی‌بلند لوکس پورشه کاین به‌طور رسمی معرفی شد. برای توضیح تغییرات ظاهری کاین، بخش طراحی پورشه یک ویدئو منتشر کرده است.
تبلیغات

پس از معرفی نسل جدید پورشه کاین و منتشر شدن تصاویر آن، اولین چیزی که به ذهنمان رسید، تغییرات کمِ ظاهری آن نسبت به نسل پیش بود. به نظر می‌رسد افراد زیادی با ما هم‌نظر هستند.

پیتر وارگا، رئیس بخش طراحی بدنه‌ی شرکت پورشه، در قالب یک ویدئو، در مورد تغییرات نسل سوم شاسی‌بلند کاین صحبت می‌کند.

Cayenne
Cayenne
Cayenne
Cayenne

با اولین نگاه به طراحی و نمایِ نسل قبل و نسل جدید کاین، واقعا نمی‌توان تفاوت بزرگی تشخیص داد؛ ولی اگر با دقت بیشتری نگاه کنیم، به تغییر چراغ‌های جلو و نمای سه‌بعدی آن‌ها پی خواهیم برد. باله‌های جلو قدری بزرگ‌تر شده‌اند و دریچه‌های هوای جلوپنجره نیز عریض‌تر شده‌اند که البته جنبه‌ی کارایی فنی دارد.

نوارهای کناری نیز حجیم‌تر شده است که البته اگر فقط در صورت اشاره کردن فرد دیگر، متوجه این تغییر می‌شوید. طراحان پورشه معتقدند که تغییرات کناری بدنه، به‌منظور حفظ شخصیت لوکس کاین، به همراه ظاهر اسپرت بوده است.

بیشترین تغییرات ظاهری بدنه را در عقب کاین مشاهده خواهید کرد. چراغ‌های عقب از مدل پانامرا الهام گرفته شده‌اند و با یک نوار طولی که سراسر صندوق‌عقب را طی می‌کند به همدیگر متصل شده‌اند. در برخی از مدل‌های 911 نیز از این طرح استفاده شده است و البته با توجه به تصاویر فاش شده، نسل بعدی 911 باز هم همین طراحی را در عقب خواهد داشت؛ علاوه بر این، پروژه E پورشه که در سال ۲۰۱۹ رونمایی می‌شود نیز از این طرح استفاده می‌کند.

Cayenne
Cayenne
Cayenne
Cayenne

در فضای داخلی، تمام تجهیزات نسل قبل که با انواع کلید کنترل می‌شدند با نمایشگرهای لمسیِ الهام گرفته‌شده از مدل پانامرا تعویض شده‌اند. در مقایسه با نسل قبل، کاین جدید نمایشگر بسیار بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی دارد که برای جاگذاری آن، محل نصب هواکش‌های مرکزی هوا پایین‌تر قرار گرفته است. همچنین کیفیت ساخت بهتر و فضای بیشتر برای سرنشینان و صندوق‌عقب نیز وعده داده شده است.

پورشه کاین جدید، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض نمایش عمومی قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات