رویارویی نیسان GT-R Nismo و مرسدس AMG GT R

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مجریان یک برنامه تلویزیونی، رقابت دیدنی بین دو GTR ژاپنی و آلمانی را در یک ویدئوی جذاب به تصویر کشیده‌اند.
تبلیغات

جانی لیبرمن و رندی پابست در برنامه Head 2 Head دو خودروی GTR متفاوت را رو در روی هم قرار داده‌اند. مرسدس AMG GT R و نیسان GTR نیسمو علاوه بر شباهت اسمی، شباهت‎های فنی زیادی هم دارند. پیشرانه‌ی هر دو از نوع V شکل است و در جلو قرار دارد، هر دو توئین توربو هستند و قدرت مشابهی از حجم ۳.۸ لیتر و ۴ لیتر آزاد می‌کنند و هر دو خودرو، سیستم ۲ کلاچه دارند. بزرگ‌ترین تفاوت‌های این دو  خودرو شامل محور عقب، فرمان‌پذیری ۴ چرخ، لاستیک‌های مسابقه‌ای با ۹۰ کیلوگرم وزن کمتر مرسدس در برابر ۴ چرخ محرک، فرمان‌پذیری ۲ محور و لاستیک جاده‌ای نیسان می‌شوند.

nissan gt-r

نیسان GT-R نیسمو از یک پیشرانه ۶ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۳.۸ لیتر، توان ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر به همراه جعبه‌دنده اتوماتیک ۲ کلاچه ۶ سرعته استفاده می‌کند. مرسدس AMG GT R، مجهز به یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۴ لیتر است که به همراه جعبه‌دنده اتوماتیک ۲ کلاچه ۷ سرعته، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جی‌تی‌آر ژاپنی در زمان کمتری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ اما جی‌تی آر ژرمن‌ها در مسافت کمتری از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر می‌رسد.

دو مجری برنامه با رانندگی نیسان در جاده‌ی پر پیچ‌وخم، به چابکی نیسان اعتراف می‌کنند. رندی می‌گوید:

نیسمو در هر جاده‌ای سرعت بی‌نظیری دارد. قابلیت تغییر مسیر و فرمان پذیری نیسان را در هیچ خودروی دیگری نمی‌توان تجربه کرد.
نیسان GTR نیسمو
Nissmo GT-R نیسمو
نیسان GT-R نیسمو
نیسان GT-R نیسمو

به نظر جانی و رندی، فناوری تمام چرخ محرک نیسان یکی از بهترین سیستم‌های موجود است و راحتی و سواری این سوپر‌اسپرت بهتر از نسل‌های پیش شده است؛ اما ترمزهای نیسان به‌اندازه‌ی کافی قدرتمند نیست و در مجموع این خودرو حس یک سوپر‌اسپرت تمام‌عیار را القا نمی‌کند.

جانی و رندی قبل از رانندگی با مرسدس، محو طراحی این سوپر‌اسپرت آلمانی شده‌اند. اما چیزی که نیسان از آن محروم است و به‌محض استارت مرسدس مشخص می‌شود، غرش ۸ سیلندر آن است که جلب توجه می‌کند.

مرسدس amg gt r

این دو مجری از گشتاور مرسدس حیرت‌زده شدند. پیشرانه مرسدس حس و صدای توربوشارژ را نمی‌دهد و برخلاف نیسان، قوای محرکه مرسدس را می‌توان کامل حس کرد. فرمان‌پذیری عالی است و ترمز‌های سرامیک کربنی، اعتمادبه‌نفس بیش از حدی برای راننده به وجود می‌آورند. از زاویه‌ی روبرو، مرسدس تقریبا بی‌نقص است؛ ولی عقب آن همراه با ضعف سیستم تعلیق، با غیر فعال بودن سیستم کنترل کشش، در پیچیدن‌های سریع باعث انحراف خودرو می‌شود. اما برای نمایش هرزگردی محور عقب، مرسدس خودروی بدی نیست.

مرسدس بنز AMG GT R 2018
مرسدس بنز AMG GT R 2018
مرسدس بنز AMG GT R 2018
مرسدس بنز AMG GT R 2018

نیسان در پیست نوربرگ‌رینگ ۲ ثانیه از مرسدس سریع‌تر است؛ ولی در پیست لاگونا سکا مزدا چطور؟ به نظر شما کدام GTR برنده این مسابقه می‌شود؟ گودزیلا یا غولِ جهنم سبز؟ شما طرفدار کدام GTR هستید؟

در ادامه، می‌توانید فیلم کوتاه این رویارویی دیدنی را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات