تماشا کنید: تست تصادف خودروی بدون کیسه هوا

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر تجربه تصادف در خودرویی مجهز به کیسه هوا ندارید، با مشاهده ویدیویی که در انتهای مطلب قرار داده شده است، می‌توانید متوجه شوید که وجود کیسه هوا در خودرو چقدر حائز اهمیت است.
تبلیغات

متأسفانه بسیاری از خودروهای قدیمی و همین‌طور جدید که در حال تردد در خیابان‌ها هستند، از سیستم ایمنی کیسه هوا حتی برای راننده بهره نمی‌برند. البته خودروهای مد نظر ما نمونه‌های کلاسیک، قدیمی و خانوادگی با قیمت پایین نیستند که پیش از رایج و الزامی شدن استفاده از کیسه هوا، ساخته و به بازار عرضه شده‌اند.

باعث تعجب است که بسیاری از خودروهایی که در جاده‌ها در حال عبور هستند، به این سیستم مهم ایمنی مجهز نیستند و نکته جالب توجه آن است که این تکنولوژی از دهه ۷۰ میلادی در دسترس بوده است؛ هر چند در ابتدا این تکنولوژی روی خودروهای پیشرفته و گران‌قیمت زمان خود نصب می‌شد و مدت‌زمانی طول کشید تا به‌صورت استانداردی لازم‌الاجرا درآید و در تمامی خودروها به کار گرفته شود. به‌عنوان مثال از اواخر دهه ۹۰ میلادی استفاده از کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلوی خودرو، برای تمامی خودروسازان ایالات متحد آمریکا الزامی شد.

اما امروز داستان کاملا متفاوت است؛ چرا که تمامی خودروسازان جهانی در حال رقابتی تنگاتنگ با هدف افزایش هرچه بیشتر ایمنی محصولات خود و پیشی گرفتن در این زمینه از رقبای خود هستند. از کیسه‌های هوای جانبی کنار درها گرفته تا کیسه هوا برای محافظت از زانوها و پاهای سرنشینان و حتی کیسه هوا در کمربند ایمنی، تنها گوشه‌ای از تلاش تیم‌های مهندسی و ایمنی شرکت‌های خودروساز برتر جهانی است تا بتوانند خودرویی با حداکثر ایمنی ممکن به مشتریان خود عرضه کنند. طبیعتا هرچه خودروی شما به‌روزتر و جدیدتر باشد، از امکانات و سیستم‌های ایمنی بیشتری بهره خواهید برد.

برای اینکه به اهمیت وجود کیسه هوا در خودرو بیشتر پی‌ ببرید، شما را به دیدن ویدیوی زیر دعوت می‌کنیم. در این ویدیو خودرویی قدیمی فاقد کیسه هوا با خودرویی جدید و مجهز به کیسه هوا از روبرو برخورد می‌کند. به‌جرئت می‌توان گفت که این آزمایش به بهترین شکل ممکن شرایط واقعی این‌گونه تصادف‌ها رو توصیف می‌کند.

به امید روزی که هیچ خودروی بدون کیسه هوا و داشتن تجهیزات ایمنی کافی در جاده‌های کشور عزیزمان تردد نکند.

دانلود: 480p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات