تاریخ 50 ساله AMG را بشناسید

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس-AMG در طول سالیان متمادی توانسته است به‌عنوان بازوی اسپرت مرسدس بنز، اعتبار زیادی به دست آورد. برای مرور ۵۰ سال سابقه پرافتخار AMG با یک فیلم کوتاه، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

AMG نامی معتبر در دنیای تیونینگ است، به‌طوری‌ که قرار گرفتن نشان آن در کنار ستاره‌ی درخشان ژرمن، تجربه‌ای متفاوت از رانندگی در خودروهای مرسدس بنز ایجاد می‌کند. به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس AMG یک فیلم کوتاه از زمان تأسیس این شرکت به‌عنوان سازنده موتورهای اسپرت تا تلاش‌های اخیر این شرکت در دنیای موتوراسپرت و در نهایت تبدیل آن به بازوی رسمی اسپرت مرسدس بنز، تهیه شده است.

این شرکت توسط هانس ورنر افغیخت و ارهارد ملچر در یک ساختمان قدیمی در سال ۱۹۶۷ میلادی، با عنوان «دفتر مهندسی و مرکز طراحی و تست برای توسعه موتورهای مسابقه‌ای» شروع به کار کرد. نام AMG برگرفته از نام افغیخت (Aufrecht)، ملچر (Melcher) و شهر گروسسپاخ (Großaspach) است که افغیخت در آن متولد شد. در سال ۱۹۷۱، آن‌ها به یک‌باره با مرسدس- AMG مدل 300SEL 6.8 در حد و اندازه‌های قهرمانی ظاهر شدند و در نهایت توانستند مقام دوم مسابقات ۲۴ ساعته Spa را به دست آورند.

اولین خودرویی که AMG پس از توافق با دایملر-بنز به فروش رساند، مرسدس بنز C63 AMG بود که در سال ۱۹۹۳ راهی بازار شد. در سال ۲۰۰۵ میلادی، مالکیت کامل AMG‌ در اختیار مرسدس قرار گرفت و تنها ۴ سال بعد اِی اِم جی دست به کار بزرگی زد و SLS AMG اولین خودروی طراحی‌شده مستقل خود را معرفی کرد. سپس Mercedes-AMG در سال ۲۰۱۴ از کوپه دونفره‌ی دیگری با نام Mercedes-AMG GT رونمایی کرد و همراه با معرفی خودروی جدید، نام این شرکت از AMG به مرسدس-AMG تغییر پیدا کرد تا ارتباط بین دو شرکت را بهتر نشان دهد. در این زمان، نام AMG همچنین به تیم فرمول یک مرسدس اضافه شد.

AMG با تحویل ۹۹٬۲۳۵ خودرو در سال ۲۰۱۶ و معرفی یک ابرخودرو و ثبت رکوردهایی درخشان، وارد سالگرد ۵۰ سالگی خود می‌شود؛ رکوردهایی که حتی برخی از خودروسازان مستقل نیز به آن حسادت خواهند کرد.

دانلود با کیفیت 360P    720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات