تماشا کنید: بزرگ ترین مسابقه درگ جهان 6

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نشریه موتورترند هر ساله اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ درگ می‌کند که امسال جذابیت بسیار بیشتری نسبت‌ به سال‌های گذشته به همراه داشت.
تبلیغات

مسابقه‌ی درگ یکی از جذاب‌ترین انواع مسابقات خودرو است که در آن به بررسی توان بالای پیشرانه و شتاب بیشتر هر یک از خودروها پرداخته می‌شود.

مسابقه بزرگ ترین درگ جهان

نشریه‌ی موتورترند نیز ۶ سال است که به برگزاری مسابقه‌‌ای با عنوان بزرگ‌ترین درگ جهان می‌پردازد. خودروهای شرکت‌کننده در این مسابقه را ابرخودروهای چند میلیون دلاری تشکیل نمی‌دهند. بلکه این نشریه استفاده از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت با شتاب و زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بین ۳ تا ۶ ثانیه را ترجیح می‌دهد. البته رقابت سال ۲۰۱۶ این مسابقه، جذاب‌تر از سال‌های گذشته بود و خودروهای شرکت کننده رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند.

مسابقه بزرگ ترین درگ جهان

در ششمین قسمت از مسابقه‌ی بزرگ ترین درگ جهان، خودروهای سوپراسپرت مطرح جهانی شرکت کرده‌اند. آکورا NSX برای اولین بار در این رقابت‌ها پا به میدان گذاشته است که به لطف موتورهای الکتریکی توانمند آن، عملکرد بسیار خوبی در درگ دارد. آئودی R8 V10 پلاس و مک‌لارن 570S از دیگرخ خودروهایی هستند که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده‌اند و البته حرف‌های زیادی نیز برای گفتن دارند.

نیسان GT-R، مرسدس بنز AMG GT S‌ و پورشه ۹۱۱ کاررا اس نیز برخی از خودروهایی هستند که پیش از این در مسابقه‌ی بزرگ‌ترین درگ جهان دیده بودیم. حضور سه خودروهای عضلانی مطرح آمریکایی، فورد موستانگ شلبی GT350R، دوج چارجر هلکت و شورولت کامارو SS 1LE از دیگر نکات جالب این مسابقه است که بدین ترتیب می‌توان عملکرد پیشرانه‌های توانمند آن‌ها را در برابر رقبای مدرن‌تر اروپایی و آسیایی مشاهده کرد.

مسابقه بزرگ ترین درگ جهان

امسال دیگر خبری از خودروهای اسپرت معمولی مثل فورد فوکوس ST یا مزدا MX5 میاتا نیست. بلکه نمونه‌های قدرتمند‌تر بی‌ام‌و M4 GTS، دوج وایپر ACR و جگوار اف‌تایپ SVR، حضور داشتند.

خودروهای رقابت امسال، همگی توانایی بالایی دارند و در واقع پیش‌بینی پیروز امری بسیار دشوار است. شما پیش از تماشای کلیپ کدام خودرو را پیروز می‌دانید؟

در ادامه می‌توانید ویدیوی مسابقه بزرگ‌ترین درگ جهان ۶ را که با زیرنویس فارسی برای شما آماده شده، تماشا کنید.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با رقابت امسال چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات