تماشا کنید: یدک کشی قطار ۱۰۰ تنی توسط لندروور دیسکاوری

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لندروور برای نمایش توان بالای خودروهای ساخت خود، این بار به سراغ یدک کردن قطار ۱۰۰ تنی توسط مدل دیسکاوری اسپرت کرده است. نکته‌ی جالب تجهیز این خودور به پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل است. برای تماشای این کلیپ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

لندروور به تولید کلیپ‌های تبلیغاتی خاص و جذاب شهرت دارد. حال این شرکت مطرح بریتانیایی در آخرین اقدام خود به نمایش توانایی‌های دیسکاوری اسپرت توسط بکسل کردن قطار کرده است. نکته‌ی جالب این کلیپ، تجهیز خودرو به پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل اینجنیوم به همراه جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار است. 

پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی دیسکاوری اسپرت توانایی تولید ۱۷۷ اسب بخار در کنار ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور است. طبق اعلام رسمی لندروور این خودرو مجوز بکسل کردن تا ۲۵۰۰ کیلوگرم را دارد. اما در این ویدیو دیسکاوری اسپرت اقدام به یدک‌کشی باری با وزن ۶۰ برابر بیشتر از حد مجاز کرده است. دیسکاوری این قطار ۱۰۰ تنی را برای مسافتی برابر با ۱۰ کیلومتر یدک می‌کشد. 

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت دیسکاوری در این کلیپ تبلیغاتی هیچ تغییری نسبت به نمونه‌ی استاندارد را نداشته‌اند. تنها بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در خودرو برای این ماموریت خاص، تجهیزان آن به چرخ‌های مخصوص حرکت روی ریل است. سیستم‌های الکتریکی و پیشرفته‌ی لندروور برای یدک‌کشی اعم از سیستم کمکی بکسل، کنترل تراکشن، گزارش تغییرات شرایط زمین و کنترل الکتریکی قلاب بکسل، کمک شایانی به دیسکاوری اسپرت برای یدک‌کشی قطار ۱۰۰ تنی کرده است. 

کارل ریچاردز مدیر سیستم‌های کنترل پایداری شرکت جگوار-لندروور در این خصوص گفت:

در طول سالیان مختلف، ما تکنولوژی‌های موثر و پیشرفته‌ای برای بهبود قابلیت‌های یدک‌کشی معرفی کرده‌‌ایم. من تمام عمر خود را مشغول سفر به سخت‌ترین و دور‌افتاده‌ترین نقاط زمین برای بررسی توانایی‌های لندروور کرده‌ام. با این حال آزمایش امروز ما یکی از سخت‌ترین‌ نمونه‌هایی است که تا به حال محصولات لندروور آن را پشت سر گذاشته‌اند.
لندروور دیسکاوری

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی تبلیغاتی بکسل کردن قطار ۱۰۰ تنی توسط لندروور دیسکاوری اسپرت، دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات