تماشا کنید: رکوردزنی فولکس واگن گلف GTI Clubsport S در پیست نوربرگ‌رینگ

شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فولکس واگن از جمله خودروسازانی است که در مسابقات اتومبیل رانی حضور فعالی دارد. حال این شرکت با عرضه‌ی مدل Golf Clubsport S توانسته رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ‌رینگ بشکند. با زومیت همراه باشید تا از جزئیات این خودروی فولکس واگن مطلع شوید.
تبلیغات

خودروی جدید گلف GTI Clubsport S با زمان ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه (۷:۴۹:۲۱) ثانیه رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ‌رینگ به خود اختصاص داد. گلف توانست رکورد هوندا سیویک Typre R را ۱.۴ ثانیه بهبود ببخشید.

فولکس واگن پس از این رکوردشکنی جزئیات سریع‌ترین نمونه‌ی‌ گلف را منتشر کرد. پیشرانه‌ی گلف GTI Clubsport S دارای ۳۰۶ اسب بخار توان است و در مدت زمان ۵.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین سرعت نهایی این خودرو ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. وزن کلی خودرو بدون راننده ۱۲۸۵ کیلوگرم تخمین زده شده و تولید آن به ۴۰۰ دستگاه محدود خواهد بود.

فولکس واگن گلف GTI Clubsport

 کارستن اسکبسدت (Karsten Schebsdat) مدیر تیونینگ شاسی گلف گفت:

برای همه‌ی ما روشن بود که GTI پتانسیل بسیار عظیمی دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا آن را به بالاترین سطح عملکردی خود برسانیم. گروهی کوچک مسئولیت تمامی تحولات از کوچک‌ترین تغییر تا بزرگ‌ترین آن‌ها را بر عهده داشت. این تغییر و تحولات در نهایت آن‌قدر زیاد شد که گویی گلف GTI‌ از نو متولد شده است.

گلف GTI Clubsport S تنها با جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی به منظور کاهش وزن کلی خودرو عرضه می‌شود. صندلی‌های عقب این خودرو به دلیل نصب سازه‌ی مخصوص مسابقات برداشته شده که موجب کاهش وزن ۳۰ کیلوگرمی آن شده است. همچنین این خودرو مجهز به رول کیج در داخل کابین است.

فولکس واگن گلف GTI Clubsport

شاسی این خودرو نیز برای پیست نوربرگ‌رینگ بهینه‌سازی شده است. هم‌چنین فولکس واگن از تایرهای میشیلن Pilot Sport با رینگ ۱۹ اینچی آلیاژی Pretoria‌ در آن استفاده کرده است. سیستم اگزوز جدید با قطر ۶۵ میلی‌متری نیز جایگزین نمونه‌ی استاندارد ۵۵ میلی‌متری شده است تا خروج آلاینده‌ها تسهیل شود. این کار موجب کاهش فشار سر اگزوز و تولید آتش اگزوز (backfiring) تحت شرایط ترمزگیری شده است. دیسک‌های ترمز نیز قطری معادل با ۴۳.۲ سانتی‌متر دارند تا ترمزگیری مطمئن‌تری بدون افزایش دمای دیسک به ارمغان بیاید.

هر دو اکسل برای ایجاد نیروی کششی بیشتر بهبود یافته‌اند. زاویه‌ی کمبر لاستیک‌ها در اکسل جلو منفی‌تر شده‌اند تا حد امکان اثر کم فرمانی را خنثی کنند. به علاوه این که بهینه‌سازی‌هایی نیز در اکسل عقب رخ داده تا پایداری خودرو را افزایش دهند. فولکس واگن به طور استاندارد دارای قفل الکترونیکی دیفرانسیل و سیستم کنترلی ESC است که حین انجام مسابقه می‌توان تمام این موارد را خاموش کرد.

فولکس واگن گلف GTI Clubsport
فولکس واگن گلف GTI Clubsport

پیشرانه‌ی ۲ لیتری این خودرو ۳۰۶ اسب بخار توان به همراه ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این اعداد با بهینه‌سازی ماژول کنترل (ECU) و نصب سیستم اگزوز جدید بدست آمده است. در نقاط مختلف فضای داخل کابین، پلاک‌های زیادی وجود دارد که تیراژ تولیدی این خودرو را نشان داده است. دسته دنده و فرمان اسپرت این نسخه‌ی خاص از گلف، از چرم آلکانتارا (Alcantara) ساخته شده است.

۱۰۰ واحد از تعداد کل ۴۰۰ واحد مدل Clubsport S برای فروش مختص بازار آلمان در نظر گرفته شده است. فولکس واگن این خودرو با تولید محدود (Limited Edition) را در سه رنگ مختلف عرضه می‌کند که شامل سفید،‌ قرمز Tornado و مشکی Pearl است. قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده است، ولی قطعاً برچسب قیمت گران‌تری از گلف R خواهد داشت.

فولکس واگن گلف GTI Clubsport
فولکس واگن گلف GTI Clubsport
فولکس واگن گلف GTI Clubsport
فولکس واگن گلف GTI Clubsport
فولکس واگن گلف GTI Clubsport
فولکس واگن گلف GTI Clubsport
فولکس واگن گلف GTI Clubsport

 در ادامه شما را به تماشای ویدیوی رکوردزنی گلف کلاب‌اسپرت اس در پیست نوربرگ‌رینگ دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات