بورگوارد BX5، قیمت گذاری شد

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دومین کراس‌اور بورگوارد با کد BX5 در ایران عرضه خواهد شد. این محصول، کمی از BX7 کوچک‌تر است و هم‌اکنون پیش‌فروش می‌شود.
تبلیغات

آمار دقیقی از میزان فروش بورگوارد BX7 دردسترس نیست. چند روز قبل، گفته بودیم که این کراس‌اور چینی با برند آلمانی، توسط شرکت کیان موتور وارنا در ایران عرضه می‌شود و همراه پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۲۰ اسب‌بخار، ۲۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. حال با محصول دیگری از بورگوارد رو‌به‌رو هستیم که اندکی کوچک‌تر از BX7 است و با قیمت ۲۳۹ میلیون تومان، به فروش می‌رسد.

Borgward BX5

کراس‌اور بورگوارد BX5، از پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری استفاده می‌کند. این محصول دارای ۲ نسخه‌ی تک دیفرانسیل و ۲ دیفرانسیل خواهد بود، ضمن اینکه از جعبه‌دنده خودکار و تیپ ترونیک ۶ سرعته استفاده می‌کند. بورگوارد BX5، نهایت قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر در دور موتورهای ۱۷۵۰ تا ۱۴۵۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند. این آمار جالب توجه، باعث می‌شود تا بنا به ادعای شرکت سازنده، بورگوارد BX5 در زمانی حدود ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، برآورد می‌شود.

شرکت خودروسازی بورگوارد یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان اروپا است که از سال ۱۹۲۹ تا سال ۱۹۶۱ به فعالیت پرداخت؛ اما به دلیل بحرانهای مالی، با توقف کامل در خط تولید مواجه شد. پس از ۴۷ سال و با سرمایه‌گذاری سنگین شرکت چینی فوتون، فعالیت این برند قدیمی خودروسازی آلمان مجددا از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۵ اولین محصول خود را رونمایی کرد. آنچه از شنیده‌های غیررسمی دریافت می‌شود، عدم دخالت فولکس‌واگن و پورشه در تولید محصولات بورگوارد است. هرچند که ظاهر BX5 و BX7 شباهت‌هایی به کراس‌اورهای پورشه دارد، اما آن‌ها در چین تولید می‌شوند و از قوای محرک ساخت کارخانه‌ی میتسوبیشی چین، استفاده می‌کنند.

Borgward BX5

نمونه‌ای از بورگوارد BX5 که در حال حاضر ثبت نام می‌شود، نسخه‌ی ۲ دیفرانسیل لاکچری است. قیمت علی‌الحساب برای خریداران، ۲۳۹ میلیون تومان با موعد تحویل ۱۲۰ روزه خواهد بود که با شرایط پیش‌پرداخت ۶۰ میلیون تومان به هنگام ثبت نام و ۶۰ میلیون تومان، ۴۵ روز پس از ثبت نام، انجام می‌شود.

Borgward BX5

رینگ اسپرت ۱۸ اینج، نمایشگر لمسی ۸ اینچ روی داشبورد، نمایشگر ۴.۲ اینچ کامپیوتر سفر، ۶ بلندگو، ناوبری ماهواره‌ای، فرمان برقی، روشنایی روز LED، آینه‌های برقی جمع‌شونده همراه‌با گرم‌کن داخلی و چراغ خوش‌آمدگویی، سقف پانورامیک، فرمان و صندلی‌های چرم، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین پارک، سیستم پارک خودکار (EPB)، کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، دیفرانسیل الکترونیکی (EDS)، ترمز کمکی (HBA)، حفظ خودرو در شیب (HAC) و حسگر فشار باد تایرها، مهم‌ترین امکانات جانبی در بورگوارد BX5 تیپ لاکچری هستند.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو بورگوارد و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر این خودروساز آلمانی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات