میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید در آستانه واردات

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، به‌زودی با واردات نسخه‌ی پلاگین هیبرید شاسی‌بلند اوتلندر، تنوع محصولات خود را افزایش خواهد داد.
تبلیغات

حدود ۳ ماه پیش، در مقاله‌ی بررسی جامع میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۷، مشخصات فنی نسخه‌های مختلف این خودرو معرفی شد. در همان مطلب، احتمال داده بودیم که اوتلندر پلاگین هیبرید هم در بازار ایران حضور داشته باشد. این موضوع، روز گذشته توسط شرکت آرین موتور تأیید شد و حالا علاقه‌مندان میتسوبیشی در انتظار قیمت‌گذاری این محصول هستند. از سویی دیگر، با توجه به افزایش افسارگسیخته‌ی ارزش دلار و تعرفه‌های گمرکی سنگین بر خودروهای وارداتی، خبری از قیمت نهایی اوتلندر پلاگین هیبرید منتشر نشده است.

outlander PHEV

این مدل اوتلندر که اختصارا نسخه‌ی PHEV نامیده می‌شود، مثل دیگر خودروهای پلاگین هیبرید (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) قادر به دریافت انرژی الکتریکی از طریق دوشاخه‌ی برق شهری است. چنین قابلیتی می‌تواند میانگین مصرف بنزین اوتلندر را به کمتر از ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برساند و حتی تا ۱.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش دهد. از سویی دیگر، اوتلندر PHEV قادر است با ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها، مسافتی بین ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر را بی‌نیاز از بنزین و صرفا با تکیه بر انرژی الکتریکی بپیماید. جالب است بدانید که ۸۰ درصد ظرفیت شارژ، ظرف مدت‌زمان ۲۵ دقیقه تأمین خواهد شد. البته چنانچه تمامی ظرفیت باتری‌ها خالی باشد و نتوان از پیشرانه‌ی بنزینی هم استفاده کرد، شارژ کامل آن‌ها حدود ۵ ساعت زمان می‌برد و پس از آن می‌توان حدود ۴۵ کیلومتر را بی‌نیاز از بنزین پیمود. اوتلندر PHEV قدرت ۱۶۱ اسب بخار، گشتاور ۱۹۵ نیوتن‌متر و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۱ ثانیه فراهم می‌کند.

outlander PHEV

پیش از این شاهد واردات محدود بی‌ام‌و i8 بودیم تا این محصول آلمانی، اولین خودروی پلاگین هیبرید تاریخ ایران باشد. با این حال و در کمال تعجب، هیچ‌کدام از سواری‌های مشابه ساخت تویوتا و هیوندای، نظیر کمری، پریوس و سوناتا، با نسخه‌ی پلاگین هیبرید در ایران عرضه نشدند. این شرایط، اوتلندر را به تنها محصول با پیشرانه‌ی الکتریکی قابل شارژ از طریق برق شهری در بازار کشور تبدیل می‌کند.

outlander PHEV

مدیر بازاریابی و فروش شرکت آرین موتور، قیمت نهایی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید را حدود ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌ است. با تعرفه‌ی ۳۵ درصدی مصوب برای واردات خودروهای هیبریدی، ارزش ۴۵۰۰ تومان برای هر دلار، در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، سود شرکت واردکننده و آستانه‌ی قیمت ۳۶ هزار دلار برای شاسی‌بلند پلاگین هیبرید میتسوبیشی در بازار جهانی، می‌توان به محدوده‌ی قیمت ۳۵۰ میلیون تومان برای ارزان‌ترین نمونه‌ی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات