قیمت جدید هیوندای سانتافه اعلام شد

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کرمان موتور با اعلام قیمت جدید خودروی سانتافه، نه‌تنها قیمت پیشین خود را به طرز عجیبی افزایش داد بلکه بازار را به‌شدت متعجب کرد.
تبلیغات

تنها چند ساعت پس اعلام قیمت جدید خودروی هیوندای النترا مونتاژی، شرکت کرمان موتور از قیمت جدید یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای ایران یعنی سانتافه رونمایی کرد. کرمان موتور بر اساس بخشنامه‌ی جدیدی که ساعاتی پیش آن را منتشر کرد، هیوندای سانتافه در مدل ۲۰۱۸ را با قیمت عجیب و باورنکردنی ۳۳۵ میلیون تومان به فروش خواهد رساند.

در حالی این شرکت قیمت نجومی ۳۳۵ میلیون را برای شاسی بلند محبوب هیوندای در ایران انتخاب کرد که ۱ ماه پیش و پس از اعلام قیمت ۳۰۹ میلیونی برای همین خودرو از سوی رسانه‌ها، کرمان موتور با بیانیه‌ای افزایش قیمت خودرو به ۳۰۹ میلیون تومان را تکذیب کرده بود. به نظر می‌رسد که اعتراض کرمان موتور به پایین بودن قیمت اعلامی از سوی رسانه‌ها بوده است و نه بالا بودن آن.

اما وضعیت در رقبای سانتافه نیز چندان تعریفی ندارد. بر اساس جدیدترین بخشنامه‌ی ایرتویا، تویوتا راو4 به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب این خودروی کره‌ای، از این پس با قیمت جدید در مدل ۲۰۱۸ به فروش خواهد رفت. اما دیگر خودروی جذاب این کلاس کیا سورنتو است که چند روز پیش اطلس خودرو به‌عنوان واردکننده‌ی محصولات کیا به ایران قیمت جدید ۳۲۴ میلیونی را برای این خودرو انتخاب کرد. اما در حال حاضر بهترین قیمت، متعلق به خودروی رنو کولئوس با ۲۹۹ میلیون تومان است.

در کلاس خودروهای شاسی بلند بازار ایران که مهم‌ترین بازیگران آن تویوتا راو4، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولیوس به شمار می‌آیند؛ قیمت ۳۳۵ میلیون تومانی برای هیوندای سانتافه بسیار عجیب است و باید دید چه تعداد از مشتریان و علاقه‌مندان به این خودرو حاضر خواهند بود این مبلغ سنگین را برای خودرویی پرداخت کنند که تا همین چند ماه پیش با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان امکان خرید آن فراهم بود.

در جدول زیر می‌توانید مقایسه‌ی قیمت خودروهای شاسی بلند حال حاضر بازار ایران بر اساس قیمت‌های جدید اعلامی را مشاهده کنید.

خودرو

مدل

قیمت جدید

کیا سورنتو

۲۰۱۸

۳۲۴,۳۹۰,۰۰۰

تویوتا راو4

۲۰۱۸

۳۳۲,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای سانتافه

۲۰۱۸

۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

رنو کولئوس

۲۰۱۸

۲۹۸,۵۰۰,۰۰۰

میتسوبیشی اوتلندر

۲۰۱۸

۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات