رکود بازار آزاد خودرو در ماه رمضان

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازار خودرو در روزهای ماه رمضان با کاهش تقاضا و ارزان شدن یا ثبات قیمت روبه‌رو شده است.
تبلیغات

بازار خودرو که همیشه در ایام نزدیک به تابستان با رشد تقاضا روبه‌رو می‌شد و رونق خوبی در آن شکل می‌گرفت، امسال روند عکس به خود گرفته‌ است. هر چند با در پیش بودن ماه رمضان افزایش فروش انتظار نمی‌رفت؛ اما کاهش فروش تا این حد هم تصور نمی‌شد. تأثیر برگزاری انتخابات در پایان اردیبهشت امسال و آغاز ماه رمضان سبب شده است در هفته‌هایی که مردم سفرهای بیشتری در پیش رو دارند نیز کاهش تقاضا و کاهش قیمت داشته باشد. سال‌های قبل در آستانه‌ی فصل تابستان، با افزایش خرید مردم، قیمت خودرو در بازار آزاد افزایش می‌یافت و این روند تا پایان تابستان با کاهش روبه‌رو نمی‌شد.

روند قیمت در بازار خودرو

در هفته‌ای که گذشت، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش شد. این روند برای پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز با همین کاهش قیمت، آن را با قیمت ۳۹ میلیون تومان در بازار روبه‌رو کرده است. در این میان قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ بدون تغییر، ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت پژو ۲۰۷ نیز ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. پژو ۴۰۵ در هفته‌ی گذشته با ۳۰۰ هزار تومان و سمند EF7 با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در بازار روبه‌رو شده‌اند. قیمت سمند ای‌اف ۷ در بازار ۳۲ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ هم ۳۰ میلیون تومان است.

خودروهای سمند EF7 گازسوز، سمند SE، دنا، پژو پارس، پژو پارس گازسوز و پژو پارس ای‌ایکس نیز در بازار با افزایش یا کاهش قیمت روبه‌رو نشده‌اند. هفته‌ی پیش سمند EF7 گازسوز با قیمت ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سمند SE با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، دنا با قیمت ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پارس با قیمت ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو پارس دوگانه‌سوز با قیمت ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار و پژو پارس ال‌ایکس با قیمت ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند.

در میان خودروهای شرکت سایپا؛ سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، تیبا، تندر ۹۰، پارس تندر و ساندرو بدون تغییر مانده‌اند و رشدی ندارند. سایپا ۱۳۱ با قیمت ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۱۱ با قیمت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تیبا با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پارس تندر با قیمت ۴۳ میلیون تومان و ساندرو با قیمت ۵۳ میلیون تومان در بازار خودرو خرید و فروش شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات