برف‌پاک‌کن معیوب؛ این تصویر قرار بود طرفداران سایبرتراک را هیجان‌زده کند، اما حاشیه‌ساز شد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس تیم طراحی تسلا در کنار وانت سایبرتراک
جدیدترین تصویر سایبرتراک نشان می‌دهد نگرانی طرفداران تسلا بی‌جا نبود: برف‌پاک‌کن این خودرو نمی‌تواند کل شیشه‌ی جلویی را تمیز کند.
تبلیغات

فرانز فون هولزهاوزن، رئیس تیم طراحی تسلا، تصویری از نمونه‌ی پروتوتایپ سایبرتراک منتشر کرده است که این خودرو را از نمای جلو نشان می‌دهد. در تصویر موردبحث شاهد برف‌پاک‌کن عجیبی هستیم که تسلا برای وانت برقی‌اش تولید کرده.

از زمان رونمایی اولیه‌ی سایبرتراک، برف‌پاک‌کن این خودرو همواره بحث‌برانگیز بوده است. بسیاری از کاربران می‌گویند این برف‌پاک‌کن نمی‌تواند عملکرد مناسبی نشان دهد. با بررسی دقیق تصویر منتشرشده توسط فرانز فون هولزهاوزن، متوجه می‌شوید که برف‌پاک‌کن نتوانسته بخش بزرگی از شیشه‌ی جلویی را پاک کند.

شیشه جلویی تمیزنشده سایبرتراک

تسلا هفته‌ی گذشته در جریان برگزاری رویداد Investor Day نمونه‌ی پروتوتایپ سایبرتراک را به نمایش گذاشت. افرادی که در رویداد تسلا حضور داشتند، تصاویر صندوق جلو، فرمان دایره‌ای عجیب و برف‌پاک‌کن شیشه‌ی جلویی این خودرو را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

برف‌پاک‌کن سایبرتراک ساختار عجیبی دارد. در خودروهای امروزی، برف‌پاک‌کن معمولا در بخش پایینی شیشه و هم‌راستا با کاپوت قرار می‌گیرد، با این‌حال تصاویر منتسب‌به سایبرتراک نشان می‌دهند برف‌پاک‌کن این خودرو در حالت عادی در لبه‌ی شیشه‌ی جلویی قرار می‌گیرد.

نمای نزدیک برف پاک کن سایبرتراک فاش شده

مشخص نیست که نمونه‌ی نهایی سایبرتراک نیز با همین برف‌پاک‌کن تولید می‌شود یا تسلا در حال آزمودن طراحی‌های مختلف است. سال گذشته ویدیویی از سایبرتراک فاش شد که همین طراحی را برای برف‌پاک‌کن نشان می‌داد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ایلان ماسک قبلا گفته است که هیچ راهکار ساده‌ای برای پاک کردن شیشه‌ی جلویی عظیم سایبرتراک وجود ندارد. مدلی از سایبرتراک که سال ۲۰۱۹ به‌نمایش درآمد، برف‌پا‌ک‌کن نداشت.

تسلا قصد دارد خودروی سایبرتراک را در سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات