این خودرو چینی ازطریق هوش مصنوعی با راننده حرف می‌زند

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
خودرو Jidu Robo 01 بایدو مدل مشکی از نمای جلو
بایدو، شرکت سرشناس چینی، به دنبال اضافه کردن چت‌بات به یک خودروی برقی SUV است. این خودرو فصل سوم ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.
تبلیغات

بایدو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چین که بیشتر به‌خاطر موتور جست‌و‌جو در وب شناخته می‌شود، قصد دارد خودروی برقی جدیدی روانه‌ی بازار کند که مجهزبه چت‌بات هوش مصنوعی است. بایدو با این اقدام در تلاش است ارتباط مکالمه‌محور بین راننده و خودرو برقرار کند.

محبوبیت هوش مصنوعی انگیزه‌ی بیشتری به چین داده است تا روی این حوزه متمرکز شود، آن هم در شرایطی که آمریکا صادرات تراشه‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، خودروی برقی بایدو توسط یکی از زیرشاخه‌های این شرکت به نام Jidu Auto که در صنعت خودرو فعالیت می‌کند ساخته می‌شود. بایدو اولین شرکت دنیا است که چت‌بات به خودروهای برقی اضافه می‌کند.

شیا یی‌پینگ، مدیرعامل Jidu Auto، می‌گوید خودروی SUV موردبحث Robo-01 نام دارد و در فصل سوم ۲۰۲۳ با قیمتی بسیار رقابتی روانه‌ی بازار می‌شود.

خودروی Robo-01 چند ماه پیش به‌نمایش گذاشته شد. بایدو می‌گوید Robo-01 با یک بار شارژ تا حدودا ۶۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند. مدل ویژه‌ی این خودرو با قیمت پایه‌ی ۳۹۹٬۸۰۰ یوان (۵۵٬۲۴۵ دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. شیا یی‌پینگ می‌گوید با وجود کاهش قیمت محصولات تسلا، نسبت‌به رشد فروش خودروهای Jidu Auto خوش‌بین است.

ChatGPT که توسط شرکت OpenAI ساخته شده، یکی از خبرسازترین ابزارهای هوش مصنوعی دنیا است. این چت‌بات کدنویسی می‌کند، به سؤالات پاسخ می‌دهد و حتی شعر هم می‌نویسد. محبوبیت ChatGPT باعث شد مایکروسافت ۱۰ میلیارد دلار در شرکت خالق این چت‌بات سرمایه‌گذاری کند. ازطرفی گوگل و شرکت‌های دیگری مثل بایدو و علی‌بابا سراغ معرفی چت‌بات اختصاصی رفته‌اند.

پروژه‌ی تولید خودروی برقی مجهزبه چت‌بات بخشی از برنامه‌ی گسترده‌تر بایدو برای تبدیل‌شدن به یکی از اصلی‌ترین برندها در بازار خودروهای برقی است. بایدو با محصول جدیدش در تلاش است خودرویی متفاوت در دسترس مشتریان قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات