نیسان نمونه واقعی خودرو برقی Max-Out را به‌نمایش گذاشت

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل واقعی خودرو برقی مفهومی Max-Out نیسان
نسخه‌ی فیزیکی خودرو برقی نیسان موسوم‌ به Max-Out از هر نظر شبیه مدل مفهومی آن است و می‌تواند وارد مرحله‌ی تجاری‌سازی شود.
تبلیغات

نیسان مکس-اوت (Max-Out) دیگر فقط طرح مفهومی نیست؛ زیرا نیسان نسخه‌ی واقعی از طرح مفهومی خودرو برقی خود را به‌مناسبت جشن‌گرفتن رویداد آینده‌ی نیسان به‌نمایش درآورده است. این رویداد در مقر جهانی آن در یوکوهاما ژاپن برگزار می‌شود‌.

نوامبر ۲۰۲۱، نیسان با اعلام جزئیات استراتژی بلندپروازانه‌ی پنج‌ساله‌ی خود، رندرهایی از Max-Out را به‌نمایش گذاشت. بخشی از برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی این شرکت شامل سرمایه‌گذاری هنگفت ۱۷٫۶ میلیارد دلاری درزمینه‌ی ساخت خودروهای الکتریکی است. اکنون مدل واقعی Max-Out در رویداد بعدی این خودروساز در‌معرض دید عموم قرار خواهد گرفت؛ رویدادی که انتظار می‌رود تا ماه مارس ادامه پیدا کند.

نمونه واقعی خودرو برقی نیسان Max-out

Max-Out خودرویی دو‌سرنشینه با فرم‌فکتوری کوچک است که تمرکز زیادی روی سرعت و عملکرد دارد. نیسان می‌گوید این محصول از ویژگی‌هایی مثل دورزدن پویا و پاسخ فرمان بهره می‌برد که با چرخش محدود بدنه، تعادل خود را بهبود می‌دهد تا راننده و سرنشین راحتی بیشتری احساس کنند.

به‌نوشته‌ی ورج، بخش جلوِ مستطیل‌شکل Max-Out و الگوی شبکه‌ای خاص روی کاپوت و چرخ‌های آن، تصویری از سوار‌شدن روی چرخه‌ی نور در مناظر دیجیتالی شبیه فیلم «ترون» و دیگر فیلم‌های علمی‌تخیلی دهه‌ی ۱۹۸۰ را تداعی می‌کند و درواقع، ادغامی بین گذشته و آینده است.

مدل واقعی خودرو برقی نیسان Max-Out

آینده‌نگر‌بودن را نمی‌توان انکار کرد؛ اما سؤ‌ال این است که Max-Out چقدر جلوتر از زمان خود است؟ تاکائو کاتاگیری، رئیس موتوراسپرت نیسان، می‌گوید شرکت متبوعش در حال تولید خودرو اسپرت جدیدی برای بازار آمریکای‌شمالی و اروپا است.

نیسان اعلام کرده است تا سال ۲۰۳۰، ۲۳ مدل خودرو برقی جدید تولید خواهد کرد که ۱۵ دستگاه آن کاملاً الکتریکی هستند. این شرکت قصد دارد تا پایان دهه‌ی جاری، ۵۰ درصد خودروهای برند نیسان و اینفینیتی را با موتورهای برقی عرضه کند. همچنین، این شرکت قصد دارد سرعت انجام برخی پروژه‌های خود را در ایالات‌ متحده کاهش دهد و فقط ۴۰ درصد از فروش کلی خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۴۰ برای این ناحیه درنظر گرفته است.

انتظار داریم شاسی‌بلند این شرکت موسوم‌ به «آریا» سرانجام در سال جاری ازطریق برخی نمایندگی‌های آن در ایالات‌ متحده روانه‌ی بازار این کشور شود. از مدت‌ها قبل، نیسان یکی از پیشتازان فروش خودروهای برقی بوده و این در حالی است که فقط یک خودرو برقی تجاری به نام «نیسان لیف» را روانه‌ی بازار کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات