تولید انبوه خودرو سایبرتراک تسلا تا سال ۲۰۲۴ شروع نمی‌شود

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
نمای کناری سایبرتراک لاستیک خودرو Cybertruck تسلا از نزدیک روز روشن
تسلا بار دیگر تولید سایبرتراک را به تأخیر انداخته است. بر اساس گفته‌ی ایلان ماسک، این وانت برقی سال آینده‌ی میلادی به تولید انبوه می‌رسد.
تبلیغات

ایلان ماسک در جریان کنفرانس توجیهی گزارش مالی فصل چهارم تسلا گفت تولید انبوه خودروی مورد انتظار سایبرتراک تا سال ۲۰۲۴ آغاز نمی‌شود. سهام‌داران تسلا در این جلسه از ماسک پرسیدند که آیا وعده‌ی آغاز تولید سایبرتراک در اواسط ۲۰۲۳ که سال گذشته مطرح شد عملی می‌شود یا نه. ماسک در پاسخ گفت تولید وانت برقی تسلا «در تاریخی نامشخص در تابستان پیش رو آغاز می‌شود» اما تا سال آینده‌ی میلادی شاهد تولید انبوه نخواهیم بود. به گفته‌ی ایلان ماسک، تولید سایبرتراک در ابتدا «بسیار کند» خواهد بود.

بر اساس گزارش ورج،‌ خودروی سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد اما تولید آن تاکنون بارها به تأخیر افتاده. در ابتدا قرار بود نمونه‌های پیش‌تولید سایبرتراک در اواخر ۲۰۲۱ وارد خط تولید شوند، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، این هدف در نهایت عملی نشد. ماسک سال گذشته گفت تولید سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. او همچنین اعلام کرد که مشخصات و قیمت سایبرتراک با آنچه در سال ۲۰۱۹ اعلام شد متفاوت خواهد بود.

تسلا می‌گوید نصب تجهیزات تولیدی موردنیاز برای ساخت سایبرتراک را در کارخانه‌هایش شروع کرده است، ازجمله دستگاه‌های گران‌قیمت ریخته‌گری که به‌منظور ساخت بدنه‌ی وانت برقی تسلا از آن‌ها استفاده می‌شود. تعداد قابل‌توجهی از خودروهای سایبرتراک در گیگافکتوری آستین تگزاس تولید خواهند شد.

تحلیلگران می‌گویند تسلا برای افزایش اثرگذاری سایبرتراک بر بازار وانت‌های برقی باید هرچه زودتر عرضه‌ی خودروی مورد انتظارش را شروع کند. درحالی‌که سایبرتراک هنوز وارد خط تولید نشده، وانت‌های برقی محبوبی نظیر F-150 Lightning و Hummer EV و Rivian R1T و Chevy Silverado و RAM 1500 در دسترس مشتریان قرار دارند یا به‌زودی از راه می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات