خودرو اپل احتمالاً خودران نخواهد بود

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع آگاه می‌گویند خودروی برقی اپل برخلاف ادعاهای پیشین قرار نیست خودران باشد. ظاهراً عرضه‌ی این خودرو تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است.
تبلیغات

با این‌که چنین ادعایی هنوز به تأیید رسمی اپل نرسیده است، بسیاری از افشاگران می‌گویند این شرکت در آینده‌ای نزدیک وارد صنعت خودروسازی می‌شود. بلومبرگ در گزارشی ادعا می‌کند که اپل مجبور شده است عرضه‌ی خودروی اختصاصی خود را به تأخیر بیندازد.

سال گذشته‌ی میلادی گزارش‌های تأییدنشده ادعا کردند اپل در سال ۲۰۲۵ خودرویی کاملاً خودران تحویل مشتریان می‌دهد، بااین‌حال اکنون گفته می‌شود که عرضه‌ی این خودرو تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است. همچنین بلومبرگ می‌گوید خودروی اپل قرار نیست خودران باشد.

اپل تلاش زیادی کرده است تا اولین خودروی کاملاً خودران دنیا را بسازد، خودرویی که بدون نیاز به فرمان و پدال گاز و ترمز به‌ حرکت دربیاید. بلومبرگ به‌نقل از منابع آگاه ادعا می‌کند مهندسانی که مشغول کار روی خودروی برقی اپل (با کدنام پروژه‌ی تایتان) هستند، اعتقاد دارند که چنین هدفی با فناوری‌های امروزی دست‌یافتنی نیست.

تیم مسئول پروژه‌ی تایتان در ماه‌های اخیر تغییراتی به خود دیده است و شماری از مدیران از اپل جدا شده‌اند. ممکن است خروج برخی از مدیران عالی‌رتبه‌ی این تیم، یکی از عوامل تأخیر در عرضه‌ی خودروی اپل باشد. سال گذشته شرکت خودروسازی فورد مهندس اصلی پروژه‌ی تایتان را جذب کرد. چند ماه قبل از آن، چند مدیر کلیدی دیگر نیز از پروژه‌ی تایتان جدا شده بودند.

حتی شرکت‌هایی که سال‌ها تجربه‌ی کار روی فناوری خودران دارند نیز تاکنون نتوانسته‌اند خودرویی بسازند که کاملاً خودران باشد. تسلا با قابلیتی اختصاصی در خودروهایش بهتر از تمامی رقبا عمل کرده است، البته این قابلیت برخلاف نامش تماماً خودران نیست. گفته می‌شود وزارت دادگستری ایالات متحده قصد دارد تحقیقات جنایی علیه فناوری خودران تسلا به راه بیندازد. سیستم خودران تسلا به دفعات در تصادف‌هایی نقش داشته است که شماری از آن‌ها مرگ‌بار بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات