مدیرعامل فولکس‌ واگن از عرضه عمده خودروهای خودران تا سال ۲۰۳۰ می‌گوید

جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت خودروسازی فولکس‌واگن می‌گوید خودروهای خودران بزرگ‌ترین منبع جمع‌آوری داده خواهند بود. این شرکت تا سال ۲۰۳۰ خودروهایش را به‌صورت عمده عرضه می‌کند.
تبلیغات

توماس شیفر، مدیرعامل فولکس‌واگن، می‌گوید خودروهای خودران این شرکت تا پایان دهه‌ی جاری میلادی به‌طور عمده در سراسر دنیا دردسترس قرار می‌گیرند. این گفته در حالی مطرح می‌شود که استارتاپ آرگو (فعال در حوزه‌ی فناوری خودران) قرار است تعطیل شود. فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲٫۶ میلیارد دلار در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده بود.

فولکس‌واگن در واکنش به تعطیلی استارتاپ آرگو گفت که همکاری‌های خود با شرکت‌های این حوزه را «تحکیم می‌کند.» فولکس‌واگن می‌گوید در تلاش است «در سریع‌ترین زمان ممکن» پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها را در خودروهای خودرانش به مشتریان ارائه دهد. این خودروساز بزرگ آلمانی همچنین تلاش می‌کند شراکتی مقرون‌به‌صرفه با سایر فعالان این حوزه تشکیل دهد.

براساس گزارش رسانه‌ی اتوکار، فولکس‌واگن با همکاری شرکت کریاد (Cariad) توسعه‌ی فناوری خودران را در چین ادامه می‌دهد و در سایر نقاط دنیا با شرکت بوش همکاری می‌کند.

برنامه‌های فولکس‌واگن برای تولید خودروی خودران تا حد زیادی با تأخیر مواجه شده است، اما این اتفاق صرفاً گریبان‌گیر خودروساز آلمانی نشده و رقبای فولکس‌واگن نیز با مشکلاتی مثل همه‌گیری کرونا و کمبود تراشه و مشکلات اقتصادی دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند.

مدیرعامل فولکس‌واگن می‌گوید: «فناوری موردنیاز هم‌اکنون دردسترس است و ما در هامبورگ و مونیخ به‌صورت خودران رانندگی می‌کنیم، با این‌وجود قیمت خودروهای خودران همچنان زیاد است. همواره این نیاز حس می‌شود که ثابت کنیم سیستم خودران، رانندگی بهتری نسبت‌به انسان دارد. به‌علاوه، قوانین محدودکننده‌ی صنعت خودروهای خودران بسیار زیاد است و کشوربه‌کشور فرق می‌کند.»

توماس شیفر در ادامه‌ی سخنانش اضافه کرد که دیر یا زود خودروهای خودران از راه می‌رسند و به‌همین دلیل فولکس‌واگن بودجه‌ی زیادی به سیستم‌های خودران اختصاص داده است. به گفته‌ی شیفر، فولکس‌واگن تلاش می‌کند زودتر از بقیه‌ی شرکت‌ها سیستمی کاملاً خودران در خودروهایش پیاده‌سازی کند.

مدیرعامل فولکس‌واگن می‌گوید موانع توسعه‌ی سیستم‌ خودران بزرگ‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد: «قانون‌گذاری، سیستم دوربین، تراشه، مصرف انرژی و سرعت پردازش، مواردی هستند که باید رفع شوند. خودروهای خودران بزرگ‌ترین دستگاه جمع‌آوری داده در دنیا خواهند بود. این سیستمی واقعاً پیچیده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات