فاکسکان و لاکسشر احتمالا تولیدکننده خودرو اپل خواهند بود

جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود فاکس‌کان و لاکس‌شر قرار است تولیدکننده‌ خودروی برقی اپل باشند. این دو شرکت در حال حاضر جزو تأمین‌کننده‌های کلیدی شرکت کوپرتینویی هستند.
تبلیغات

شایعه‌هایی تأییدنشده ادعا می‌کنند فاکس‌کان (Foxconn) و لاکس‌شر (Luxshare)، دو مورد از تأمین‌کنندگان کلیدی اپل، نامزدهای اصلی برای تولید خودروی اپل محسوب می‌شوند. این شایعه‌ها در حالی مطرح می‌شوند که فاکس‌کان و لاکس‌شر به‌تازگی از ورود به صنعت خودرو خبر داده‌اند.

براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد شرکت تایوانی فاکس‌کان که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ آیفون فعالیت می‌کند اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۳ خودروی الکتریکی در آمریکای شمالی تولید می‌کند. فاکس‌کان در سال ۲۰۲۱ با اعلام این خبر گفت به‌دنبال مکان‌های مناسبی در سراسر ایالات متحده‌ آمریکا و مکزیک است تا برنامه‌هایش را عملی کند.

از طرفی شرکت چینی لاکس‌شر به‌لطف همکاری با گروه خودروسازی چری به صنعت خودرو وارد شده است و قصد دارد خودروی برقی بسازد. همکاری با لاکس‌شر به‌منظور تولید خودروی برقی، اتفاق مهمی برای اپل محسوب می‌شود؛ چون اپل می‌تواند ازطریق لاکس‌شر وارد بازار چین شود.

شعبه‌ آسیای رسانه‌ دیجی‌تایمز به نقل از تحلیلگران صنعت خودرو می‌نویسد احتمالاً خودروی برقی اپل در یک تا دو سالِ پیش‌ِ رو وارد مرحله‌ تولید انبوه می‌شود. البته منابعی ادعا کرده‌اند انجام آزمون‌های جاده‌ای ممکن است بیشتر از این‌ها به طول بیانجامد. مقاله‌ دیجی‌تایمز همچنین به این نکته اشاره می‌کند که به عقیده‌ برخی از منابع، فاکس‌کان قرار نیست جزو تولیدکنندگان Apple Car باشد.

گفته شده است هیوندای و مگنا اینترنشنال در حال انجام مذاکره با اپل هستند. هر دوی این شرکت‌ها درمقایسه‌با فاکس‌کان تجربه‌ بیشتری در صنعت خودرو دارند. البته فاکس‌کان در صورت استفاده از تجارب فعلی‌اش همچنان می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای تولید خودروی اپل باشد. پلتفرم MIT فاکس‌کان، تجهیزات الکترونیکی این شرکت و تجاربی که حاصل همکاری با خودروسازانی نظیر استلانتیس و فیسکر آتوموتیو است احتمالاً فاکس‌کان را به تأمین‌کننده‌ مناسبی تبدیل می‌کند.

لاکس‌شر باید تجارب بیشتری در صنعت خودروهای برقی کسب کند. همکاری تجاری بین لاکس‌شر و گروه چری در ماه گذشته‌ میلادی رسانه‌ای شد و هنوز وارد مرحله‌ی عملیاتی نشده است. با وجود ارتباطات تجاری بلندمدت لاکس‌شر با اپل، این شرکت لازم است وارد رقابت شدیدی با صنعت خودروی برقی چین شود.

مدت‌ها است شایعه‌های ضد و نقیضی درباره‌ی خودروی برقی اپل می‌شنویم. درحالی‌که قطعاً چند سال تا عرضه‌ اپل‌کار فاصله داریم، برنامه‌هایی که تولیدکننده‌ گوشی‌های آیفون برای حضور در بازار خودرو در سر می‌پروراند برای‌مان جذاب است. اپل بارها فرمول موفقیت را بازتعریف کرده و باید ببینیم که با وجود رقبای بزرگی مثل تسلا در بازار خودروهای برقی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات