هواپیمای تمام‌برقی رولزرویس با ثبت سرعت ۶۲۳ کیلومتربرساعت رکورد زد

دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواپیمای تمام‌برقی رولزرویس موسوم به «روح نوآوری» با ثبت حداکثر سرعت ۶۲۳ کیلومتر‌بر‌ساعت، رکورد سرعت را بین هواپیماهای برقی شکست.
تبلیغات

به‌گزارش Endgadget، «روح نوآوری» (Spirit of Innovation) تنها دو ماه پس از اولین پروازش، توانست با رسیدن به حداکثر سرعت ۶۲۳ کیلومتر‌بر‌ساعت، رکورد سرعت را بین هواپیماهای برقی بشکند. این هواپیما به حداکثر سرعت ۵۵۵٫۹ کیلومتر‌بر‌ساعت در مسیر ۳ کیلومتری و کمترین زمان رسیدن به ارتفاع ۳ هزار متری (۲۰۲ ثانیه) نیز دست پیدا کرد.

این رکوردها هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند؛ اما اگر سرعت ۳۴۵٫۴ مایل‌برساعت ثبت شود، رکورد فعلی ۲۱۳ مایل‌برساعت هواپیمای برقی Extra 330LE زیمنس را با اختلاف چشمگیر ۱۳۲ مایل‌برساعت شکسته است.

هواپیمای تمام برقی رولزرویس

«روح نوآوری» از نوع هواپیماهای کلاسیک با دو چرخ اصلی در جلو و یک چرخ کوچک فرعی در عقب است و به موتور ۷۵۰ ولتی و ۴۰۰ کیلوواتی (۵۳۵ اسب بخار) مجهز شده است. به‌گفته‌ی رولزرویس، این هواپیما از پرقدرت‌ترین بسته‌ی باتری پیشرانه‌ای استفاده می‌کند که تاکنون در هوافضا مونتاژ شده است و ۶٫۴۸۰ را سلول شامل می‌شود.

در‌حال‌حاضر، هواپیماهای برقی کاربردی نیستند؛ چراکه چگالی انرژی در باتری‌های ‌‌‌آن‌ها ۵۰ برابر کمتر از سوخت جت است. با‌این‌حال، از این هواپیماها می‌توان برای سفرهای بسیار کوتاه در حد ۳۰ دقیقه استفاده کرد. درضمن، برخلاف موتورهای درون‌سوز بدون توربوشارژ، موتورهای الکتریکی با اوج‌گرفتن هواپیما، قدرت کامل خود را حفظ می‌کنند و برای ثبت رکورد مدت زمان رسیدن به حداکثر ارتفاع ایدئال هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات