فاکسکان سه نمونه اولیه از خودروهای برقی خود را با نام تجاری فاکسترون به نمایش گذاشت

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
فاکسکان تصمیم گرفته است با به نمایش گذاشتن سه نمونه اولیه از خودروهای برقی خود با برند فاکسترون به این حوزه نیز قدم بگذارد.
تبلیغات

به‌تازگی فاکسکان سه نمونه اولیه از خودروهای برقی را به‌عنوان بخشی از تلاش خود برای تبدیل شدن به یک مهره اصلی در صنعت خودرو معرفی کرده است. این گروه تجاری تایوانی یک شاسی‌بلند به نام Model C، یک سدان به نام Model E و یک اتوبوس را که Model T نامیده می‌شود، با برند جدید فاکسترون (Foxtron) به نمایش گذاشت.

به گزارش ورج، به نظر نمی‌رسد فاکسکان قصد داشته باشد خود این خودروهای خاص را بسازد. در عوض، این شرکت می‌خواهد آن‌ها را به‌عنوان طرح‌های مرجع، نمونه‌هایی از انواع وسایل نقلیه قابل ساخت روی پلتفرم EV درحال‌توسعه و تبلیغات برای اجزای خودرو و نرم‌افزاری که قصد فروش آن‌ها را دارد، در نظر بگیرد. در واقع فاکسکان حتی نمونه‌های اولیه این خودروها را خودش تولید نکرده است. این سه مدل توسط خودروساز تایوانی یولان موتور ساخته شده‌اند که فاکسکان آن را به‌عنوان اولین مشتری پلتفرم خود معرفی کرده بود.

خودروی برقی فاکسکان

یونگ لیو، رئیس فاکسکان، در رویدادی که روز دوشنبه برگزار شد گفت:

بزرگ‌ترین چالش ما این است که نمی‌دانیم چگونه خودرو بسازیم.

اما فاکسکان ادعاهای بزرگی در مورد قابلیت‌های پلتفرم خود دارد. این شرکت می‌گوید Model E می‌تواند ۷۵۰ کیلومتر (حدود ۴۶۶ مایل) را با یک بار شارژ طی کند و در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از سوی دیگر، Model C می‌تواند ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) با یک بار شارژ حرکت کند و تقریباً یک ثانیه کندتر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. فاکسکان می‌گوید اتوبوسش تاکنون صدها هزار کیلومتر آزمایش را پشت سر گذاشته است.

فاکسکان بیش از یک سال است که در مورد آرزوهای بزرگ خود برای تبدیل شدن به یک عضو اصلی در دنیای خودرو صحبت می‌کند. این شرکت هدف جدید خود را به‌عنوان بخشی از تلاش برای تنوع بخشیدن به تلفن‌ها‌، لپ‌تاپ‌ها و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی خود معرفی کرده است. لیو گفته است که می‌خواهد فناوری فاکسکان را به پنج درصد تمام خودروهای برقی ساخته‌شده تا سال ۲۰۲۵ اضافه کند. البته امیدواریم این شرکت متوجه باشد که قدم در بازاری شلوغ گذاشته است؛ زیرا تأمین‌کنندگان درجه یک قدیمی مانند مگنا در حال ساخت خودروی برقی برای سایر خودروسازان هستند.

خودروی برقی فاکسکان

در کنار تلاش‌های خود، فاکسکان قراردادهایی با مجموعه‌ای دیگر از خودروسازان، شرکت‌های زنجیره تأمین و استارتاپ‌های خودروهای الکتریکی منعقد کرده است. اخیراً این شرکت از برنامه‌ای برای خرید کارخانه سابق جنرال موتورز از استارتاپ EV Lordstown Motors به ​​قیمت ۲۳۰ میلیون دلار خبر داده است. فاکسکان اعلام کرده وانت الکتریکی Lordstown Motors را به‌صورت انبوه تولید و همچنین از بخشی از فضای کارخانه برای ساخت خودروهای برقی دیگر استفاده خواهد کرد.

فاکسکان با جیلی، بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چین و همچنین Fisker Inc، یکی دیگر از استارتاپ‌های سازنده خودروهای برقی، قراردادهای استراتژیک دارد. از سوی دیگر، بعضی از همکاری‌های فاکسکان با دیگر شرکت‌ها متوقف شده است. برای مثال، این شرکت اخیرا همکاری خود را با بایتون به پایان رسانده است.

در ادامه ویدئوی معرفی این سه خودرو را مشاهده می‌کنید:

فاکسکان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان است؛ اما متأسفانه به دلیل انجام ندادن برخی اقدامات در فرایند گسترش جهانی خود بدنام شده. به‌عنوان مثال، آنچه قرار بود یک کارخانه عظیم و چند میلیارد دلاری LCD در ویسکانسین باشد، هنوز ساختمان‌های خالی است که کسی استفاده نمی‌کند.

نظر شما همراهان زومیت درباره ورود فاکسکان به صنعت خودروسازی چیست؟ آیا به نظر شما این شرکت موفق می‌شود یا شکست می‌خورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات