نسخه نظامی نسل جدید مرسدس بنز G کلاس با امکانات ویژه معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی نظامی خودروی شاسی‌بلند مرسدس بنز کلاس G با پیشرانه‌ی دارای قدرت و گشتاور بیشتر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و طراحی بیرونی به‌روزشده معرفی شد.
تبلیغات

اگر مالک مرسدس بنز G کلاس هستید، احتمالاً می‌دانید که شاسی‌بلند جعبه‌ای و تنومند آلمانی در ابتدا به‌عنوان یک وسیله نقلیه نظامی ساخته شد. البته کسانی هم هستند که اطلاع زیادی از تاریخچه این خودرو ندارند و آن را فقط به‌عنوان نماد محصولات شاسی‌بلند مرسدس بنز یا در نهایت، خودرویی سودمند برای مسیرهای آف‌رود می‌شناسند.

نسخه نظامی شاسی بلند مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class

به گزارش موتوروان، با وجود عرضه‌ی نسخه‌ی لوکس و غیر نظامی این خودروی شاسی‌بلند، هنوز چند کشور از نسخه‌ی نظامی G-Wagen برای پرسنل ارتش خود استفاده می‌کنند. این نسخه‌ از مرسدس بنز کلاس G دارای کد W461 است و از سال ۱۹۹۲ تاکنون تولید می‌شود. این در حالی است که مرسدس بنز از ورود نسخه‌ی جدید مرسدس بنز کلاس G با مشخصات نظامی برای بازار اروپا خبر داده است.

طبق گزارش وب‌سایت استرالیایی ویچ کار، نسخه‌ی ویژه و جدید مرسدس بنز G کلاس دارای کد W464 است که به‌طور انحصاری به منظور نجات و عملیات ویژه در اختیار نهادهای دولتی و نظامیان قرار می‌گیرد. البته نشریه‌ی استرالیایی تأیید کرد که نسخه‌ی W461 هنوز تولید می‌شود.

جزئیات زیادی از این خودرو در دسترس عموم نیست؛ اما گفته می‌شود نسخه‌ی غیر نظامی مرسدس بنز G کلاس W464 G350d دارای قابلیت‌های آف‌رود بیشتر به همراه پیشرانه‌ی توربوشارژ دیزل ۳ لیتری خطی ۶ سیلندر قدرتمندتر است.

گفته می‌شود پیشرانه‌ی W464 جدید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش ۳۵ درصدی در قدرت و ۵۰ درصدی در گشتاور دارد. این خروجی از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها ارسال می‌شود. مرسدس بنز G کلاس جدید از قابلیت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و سیستم الکتریکی ۲۴ ولت بهره می‌برد؛ درحالی‌که ظرفیت بار آن افزایش یافته و امکانات مدرنی مانند چراغ‌های جلو LED و سیستم روشنایی روز (DRL) به آن اضافه شده است.

نسخه‌ی شهری W463 از مرسدس بنز کلاس G نیز دارای تزئینات بیرونی جدید پروفشنال لاین (Professional Line) است؛ همان‌طور که اخیراً در نمایشگاه خودرو IAA در مونیخ اعلام شد. به غیر از به‌روزرسانی‌‌های بصری، Professional Line قابلیت‌ها و تجهیزات بیشتری برای رانندگی در مسیرهای آف‌رود ارائه می‌دهد.

نمای جانبی نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class

خودروی مفهومی مرسدس EQG نیز در نمایشگاه مونیخ معرفی شد که نسخه تقریباً تمام الکتریکی G-Wagen به شمار می‌رود. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی پیشرانه‌ی این خودرو ارائه نشده و مرسدس زمان عرضه‌ی EQG را اعلام نکرده است؛ اما انتظار می‌رود تغییرات کمی (در درجه‌ی اول در بخش طراحی) در مدل تولیدی اعمال شود.

نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class در برف
نمای سه چهارم نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class
نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class با منظره درخت
نمای جلو نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class
نمای عقب نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class
نمای سه چهارم نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class با منظره درخت
نمای جانبی نسخه نظامی مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class
نسخه نظامی خودرو شاسی بلند مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes Benz G-Class
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات