کیا سراتو / فورته مدل ۲۰۲۲ در چهار تیپ با طراحی بیرونی جدید رونمایی شد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
سدان کیا سراتو / فورته ۲۰۲۲ با طراحی ظاهری اصلاح‌شده و فناوری‌های بیشتر در چهار تیپ FE، جی‌تی لاین، LXS و جی‌تی به همراه پیشرانه قدرتمند ۲۰۱ اسب بخاری رونمایی شد.
تبلیغات

پس از فیس‌لیفت اخیر K3 برای بازار کره جنوبی، کیا مدل ۲۰۲۲ فورته را با تعدادی به‌روزرسانی برای آمریکای شمالی معرفی کرد. به گزارش Carscoops، کیا فورته ۲۰۲۲ در چهار تیپ FE، جی‌تی لاین، LXS و جی‌تی با پکیج‌های اختیاری تکنالوجی (LXS، جی‌تی لاین، جی‌تی) و اسپرت پریمیوم (GT-Line) در دسترس است.

نمای جلو کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte در جاده

سدان کامپکت کیا که در بازارهای مختلف جهان با نام فورته، سراتو یا K3 شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۸ در سومین نسل خود قرار دارد و این باعث می‌شود که مدل ۲۰۲۲، فیس‌لیفت میان‌عمر باشد.

از نظر طراحی بیرونی، مراسم رونمایی مطبوعاتی با تصویر واحدی همراه بود که فقط قسمت جلویی کیا فورته جی‌تی ۲۰۲۲ را نشان می‌داد. چهره‌ی بازطراحی‌شده شامل چراغ‌های جلو جدید LED است که با جلوپنجره باریک تایگر نوز (بینی ببر) ادغام شده‌اند و سپر جدید با ورودی‌های شیک و ال‌ای‌دی‌های اضافه هم در آن دیده می‌شود.

کیا سراتو ۲۰۲۲ مشخصات ظاهری مشابه نسخه قبلی خود دارد؛ اما به احتمال زیاد در قسمت عقب سپر کمی بازنگری شده است. گرافیک چراغ عقب LED جدید برای تیپ‌های GT و GT-Line، نشان KIA به‌روزشده و اسپویلر روی صندوق عقب، درست مانند نسخه‌ی مخصوص بازار کره کیا K3 هستند. کیا همچنین طرح‌های جدید رینگ‌های آلیاژی ۱۶ و ۱۷ اینچی را برای تیپ‌های LX و GT-Line اعلام کرد.

کیا فورته ۲۰۲۲ دارای صفحه‌نمایش لمسی مرکزی جدید ۱۰٫۲۵ اینچی (در تیپ‌های GT و GT-Line) با ناوبری یا صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی (تیپ‌های FE و LXS) است که از اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش استاندارد ۴٫۲ اینچی در جلوداشبورد به این معنی است که آمریکای شمالی از جلوداشبورد دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی شیک و زیبا مانند تیپ‌های شاخص برای بازار کره جنوبی برخوردار نیست.

ترمز دستی الکترونیکی با قابلیت توقف خودکار، شارژر USB اختیاری در عقب، روکش چرم مصنوعی موجود SynTex به همراه کلید هوشمند که از راه دور راه‌اندازی می‌شود، از دیگر تغییرات کیا فورته ۲۰۲۲ است. تجهیزات ایمنی اکنون شامل ۶ دستیار هوشمند راننده (ADAS) به‌صورت استاندارد، با حداکثر ۱۵ سیستم در دسترس به‌صورت آپشن از جمله دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و هشدار خروج ایمن می‌شود.

کیا فورته ۲۰۲۲ مانند مدل قبلی خود با دو پیشرانه در دسترس است. تیپ‌های FE، جی‌تی لاین و LXS مجهز به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی MPI با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور هستند. نیرو از طریق جعبه‌دنده متغیر پیوسته (IVT) به محور جلو منتقل می‌شود و مصرف سوخت تیپ FE به ۵٫۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه می‌‌رسد.

تیپ قوی‌تر GT از پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱٫۶ لیتری GDI چهار سیلندر بهره می‌برد که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در این حالت، خریداران می‌توانند بین جعبه‌دنده استاندارد هفت‌سرعته دو کلاچه یا ۶ سرعته دستی یکی را انتخاب کنند. تیپ GT همچنین دارای سیستم تعلیق اسپرت با تعلیق چندمیله‌ای در محور عقب، لوله‌های خروجی اگزوز دوگانه و ترمزهای قدرتمندتر است.

کابین و سیستم سرگرمی کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte

کیا فورته ۲۰۲۲ در مونتری مکزیک تولید می‌شود. کیا هنوز قیمتی برای این خودرو اعلام نکرده است؛ ولی انتظار می‌رود قیمت آن نزدیک به مدل کنونی فورته باشد. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی سرنوشت هاچ‌بک فورته ۵ نداریم؛ زیرا کیا فقط سدان فورته را برای سال ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

نمای سه چهارم کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
نمای سه چهارم جلو سدان کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte در جاده
نمای جلو کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte در کنار ساختمان
نمای سدان کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte با منظره غروب آفتاب
نمای جانبی کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
نمای عقب کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
کابین و فرمان کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
کنسول مرکزی و دسته دنده کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
چراغ جلو کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
صندلی کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
پیشرانه کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
چراغ عقب کیا فورته 2022 / 2022 Kia Forte
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات