طرح هیوندای با نمایشگر وسط فرمان، ثبت اختراع شد

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای اختراعی در آلمان برای نمایشگر بزرگ در وسط غربیلک فرمان خودرو ثبت کرده است که اطلاعات مورد نیاز راننده را بدون ایجاد مانع برای دیدن مسیر و عملکرد کیسه هوا ارائه می‌دهد.
تبلیغات

هیوندای اختراع خود را در آلمان برای نمایشگر روی غربیلک فرمان در جلوی راننده ثبت کرده است که عملاً از نیاز به نمایشگرهای جلوداشبورد معمولی جلوگیری می‌کند. به گزارش درایو، این خودروساز کره‌ای نقشه‌هایی از غربیلک فرمان دو پره ارائه داده است که نشان می‌دهد صفحه‌نمایش بین مکان قرارگیری عقربه‌ها در ساعت ۹ و ۳ تعبیه شده است.

نمایشگر وسط فرمان هیوندای / Hyundai Steering Display در خودرو

طرح جدید هیوندای برای رفع مشکل پرت شدن حواس و دید راننده توسط نمایشگر جلوداشبورد خودرو ارائه شده است؛ زیرا نمایشگر جلوداشبورد برخی خودروها باعث ایجاد اختلال در توجه رانندگان به مسیر جلو میشود. با در اختیار داشتن بیشترین اطلاعات روی فرمان، راننده به‌صورت بدون مانع از اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، دور پیشرانه و ظرفیت پیمایش خودرو مطلع خواهد شد.

البته این صفحه‌نمایش به همراه غربیلک فرمان حرکت می‌کند و در نتیجه سؤال دیگری ایجاد می‌شود که هنگام رانندگی و پیچیدن راننده چه اتفاقی می‌افتد. این نمایشگر در بخش پایینی فرمان و دور از نمای جاده نصب شده است.

در معرفی اختراع هیوندای توضیح داده شده است که چگونه وجود نمایشگر در وسط غربیلک فرمان مانع اثربخشی کیسه هوا نمیشود. طبق توضیحات پتنت، کیسه هوا از غربیلک فرمان خارج میشود، بدون آنکه مانعی از سوی صفحهنمایش دیجیتال ایجاد شود یا به آن آسیب برساند.

هیوندای قبلاً غربیلک فرمان مجهز به نمایشگر لمسی را آزمایش کرده است که بسته به آنچه باید کنترل شود، عملکردها را تغییر می‌دهد؛ اما این پتنت، نمایشگری را توصیف می‌کند که اطلاعات را به جای دکمه‌ها نشان می‌دهد.

غربیلک مجهز به نمایشگر وسط فرمان هیوندای / Hyundai Steering Display

جنسیس زیرمجموعه لوکس هیوندای، قبلاً خودروی مفهومی مینت (Mint) را معرفی کرده بود که از صفحه‌نمایش عریض در فرمان بهره می‌برد؛ آیا این طرح می‌تواند نسخه‌ی تولیدی طراحی مفهومی قبلی جنسیس باشد؟ اطلاعات بیشتری درباره‌ی زمان یا طراحی خودروهای هیوندای با این نمایشگر وسط فرمان در آینده، ارائه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات