شرکت طراحی جانی آیو قرارداد بلندمدتی با فراری امضا کرد

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
جانی آیو، رهبر سابق طراحی محصولات اپل، قرارداد همکاری بلندمدتی با شرکت خودروسازی فراری و هلدینگ اکسور امضا کرده است.
تبلیغات

اگر به‌خاطر داشته باشید، لوئیس کمیلری چندی پیش از سمَت مدیرعاملی فراری کناره‌گیری کرد و در آن مقطع، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بودند که جانی آیو، طراح نام‌آشنای پیشین کوپرتینویی‌ها، یکی از نامزدهای تصدی این سمَت در غول خودروساز ایتالیایی است. اکنون، مشخص شده است که آیو مدیرعامل بعدی فراری نخواهد بود؛ اما با‌‌توجه‌‌به قرارداد بلندمدت بین طرفین، ازاین‌پس شاهد استعدادهای طراحی وی در محصولات و خودروهای آینده فراری خواهیم بود.

جالب است بدانید هلدینگ اکسور متعلق به خانواده آنیلی فراتر از مالکیت بخش زیادی از سهام فراری صاحب سهامی در کریستین لوبوتین (Christian Louboutin) است. همچنین، بخش بزرگی از گروه صنعت خودرو استلانتیس و بیشترین سهام را در شرکت رسانه‌ای Gedi و گروه ورزشی یونتوس را دراختیار دارد. افزون‌براین، اکسور در ۴۲ شرکت در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است.

آیو و مارک نیوسون بیانیه‌ای درباره قرارداد بلندمدت خود با فراری منتشر کرده‌اند. در این بیانیه آمده است:

ما سال‌ها است با جان دوست و ستایشگر بینش او هستیم. خوشحالیم که این همکاری طولانی‌مدت مهم را با فراری و به‌طور گسترده‌تری با اکسور آغاز کرده‌ایم. به‌عنوان عضوی از مجموعه، نمی‌توانیم بیشتر از همکاری با این شرکت خارق‌العاده و به‌ویژه با تیم طراحی به رهبری فلاویو مانزونی هیجان‌زده باشیم.

آیو نیز به شورای شرکای اکسور می‌پیوندد که گفته می‌شود مجمعی سالانه است و ظاهرا از تجربیات و تخصص و بینش گروهی از دوستان و شرکای بسیار موفق اکسور برای به اشتراک‌گذاشتن ایده‌ها و کشف فرصت‌های بالقوه تجاری استفاده می‌کند.

برای یادآوری، جانی آیو، طراح افسانه‌ای محصولات اپل، پس از سی سال خدمت برای غول دنیای فناوری، در سال ۲۰۱۹ و به‌دلیل برخی مسائل از سمَت مدیر ارشد طراحی کناره‌گیری کرد و پس از خروج از اپل، شرکت طراحی مستقل خود را به‌ نام LoveFrom تشکیل داد. اپل مشتری اصلی این شرکت عنوان می‌شود؛ اما نوع رابطه و حجم کاری آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. سال گذشته، مشخص شد Airbnb همکاری چندساله‌ای با جانی آیو و شرکت طراحی‌اش آغاز کرده است. جانی آیو در دوران کاری‌اش در اپل، بر توسعه و طراحی محصولات انقلابی ازجمله مک‌بوک، آی‌مک، آیپاد، آیپد و آیفون نظارت داشت.

اعتقاد بر این است که جانی آیو به‌‌دلیل خصومت با جف ویلیامز، پیش از سال ۲۰۱۹ اپل را ترک کرده است و آخرین فعالیت رسمی‌اش به طراحی مقر اصلی این شرکت موسوم به اپل پارک مربوط می‌شود؛ البته اخیرا گفته می‌شود جانی آیو در طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۱ نیز دخیل بوده است؛ اما مشخص نیست این همکاری در چه برهه‌ای صورت گرفته است.

همچنین، به‌تازگی مشخص شده است که شرکت طراحی آیو تاکنون موفق شده است چهار طراح عالی‌رتبه غول دنیای فناوری را جذب کند. جدیدترین فرد وَن سی است که شانزده سال سابقه کار در اپل دارد و در کارنامه‌اش، طراحی آیکون‌ها و دکمه‌ها و صفحه اپلیکیشن‌های این شرکت دیده می‌شود.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات