پوست‌اندازی در پروژه تایتان؛ کوین لینچ هدایت پروژه اپل کار را برعهده گرفت

جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته بلومبرگ، کوین لینچ مدیریت پروژه اپل کار را پس از عزیمت داگ فیلد به شرکت فورد، بر عهده گرفته است.
تبلیغات

اگر به‌خاطر داشته باشید، چندی پیش مشخص شد که کوین لینچ، مدیر فناوری‌ اپل با کناره‌گیری از بخش سلامت، به تیم‌های پروژه تایتان (Project Titan)، به‌منظور کار روی وسایل نقلیه الکتریکی/خودران پیوسته است. در آن مقطع، سمَت جدید لینچ در هاله‌ای از ابهام بود؛ اما اکنون اپل‌اینسایدر با استناد به بلومبرگ گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد لینچ جایگزین داگ فیلد، سمَت مدیر مسئول پروژه خودروهای خودران اپل شده است. در حقیقت، این اقدام تنها چند روز پس از انتشار اخباری مبنی بر استخدام داگ فیلد توسط شرکت فورد صورت می‌گیرد.

کوین لینچ یکی از مشهورترین مدیران اپل است که همواره در رویدادهای اخیر این شرکت حضور پررنگی داشته. وی بیشتر به دلیل فناوری‌‌های مرتبط با اپل واچ و ابتکارات بهداشتی در این شرکت شناخته می‌شود. جالب است بدانید که لینچ قبل از تصدی سمَت جدید، توسعه ویژگی‌هایی مانند برنامه iOS Health و ResearchKit را بر عهده داشت. وی همچنین در توسعه سیستم‌عامل واچ اواس نیز تأثیر انکارناپذیری داشته است.

تاکنون، جاه‌طلبی و ابتکار خودروهای خودران اپل با تغییرات بسیاری همراه بوده است و این مورد تنها یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. این پروژه از بدو تأسیس در سال ۲۰۱۴، استخدام، اخراج و خروج پرسنل کلیدی را تجربه کرده؛ اما گمان می‌رود که به‌طور مستمر در حال پیشرفت و توسعه بوده است.

انتصاب لینچ به‌عنوان سرپرست پروژه نشان می‌دهد که احتمالا کانون توجه اپل به‌جای طراحی فیزیکی یک وسیله نقلیه، بر سیستم‌های خودران و نرم‌افزارهای خودروهای خودران متمرکز است. شواهدی وجود دارد که مُهر تأییدی بر این ادعا می‌زنند. برای مثال، در سال ۲۰۱۹ اپل شاتل خودران و کیت اتومبیل استارتاپ Drive.a را خریداری کرد و تبع آن، دَه‌ها کارمند، ماشین و دارایی دیگر به دست آورد تا به صفوف تیم توسعه وسایل نقلیه مستقل پروژه‌ی تیتان اضافه کند. پیش از آن، گزارشی در سال ۲۰۱۸ ادعا می‌کرد که اپل قراردادی با فولکس واگن برای تبدیل تعدادی وانت T6 Transporter به شاتل‌های خودران برای برنامه آزمایشی PAIL امضا کرده است.

بااین‌حال، اغلب ناظران و صاحب‌نظران صنعت انتظار دارند نخستین وسیله نقلیه اپل یک محصول مصرفی در امتداد خودروهای برقی محبوب تسلا باشد و بسیاری از گزارش‌ها در نشان می‌دهند که که هدف نهایی اپل توسعه یک خودروی فیزیکی تمام‌عیار خواهد بود. ابتدای سال جاری بود که هیوندای رسما تأیید کرد که غول دنیای فناوری مذاکرات اولیه را با این شرکت به‌ منظور تولید اپل کار آغاز کرده است.

مذاکرات مذکور پس از مدتی به دلایل نامعلومی به اتمام رسید و اپل در تلاش‌های بعدی‌اش برای قرارداد برون‌سپاری اپل کار به نیسان و رنو نیز ناکام ماند. بااین‌حال، به‌ نظر می‌رسد اپل به‌صورت مستقل توسعه وسایل نقلیه‌اش را برعهده گرفته و ظاهرا برای ورود به صنعت خودرو بسیار مصمم است. از قرار معلوم، اپل در حال مذاکره با سازندگان قطعات خودروهای برقی کره‌ای و آزمایش خودروهای خودران در جاده های عمومی کالیفرنیا است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات