طرح مفهومی لینکلن برای مدل اسپرت و لوکس سال ۲۰۴۰ معرفی شد

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
لینکلن با همکاری کالج طراحی ArtCenter طرح خودرو مفهومی «انیورساری» را معرفی کرده است که از ظاهر بلدرچین در طراحی بیرونی بهره می‌برد و خودروهای آینده را در سال ۲۰۴۰ به‌تصویر می‌کشد.
تبلیغات

الهام‌‌گرفتن از طبیعت برای ایجاد محصولات جدید در دنیای کنونی موضوع جدیدی نیست و بسیاری از شرکت‌ها معمولا طرح‌های جدیدی را هر روز منتشر می‌کنند. در صنعت خودرو نیز، این الهام‌بخشی وجود دارد و خودروسازان و شرکت‌های طراحی از عناصر طبیعی برای برجسته‌‌کردن محصولات آینده‌‌شان بهره می‌برد. یکی از این طرح‌های جذاب خودرو مفهومی عجیب‌و‌غریبی با الهام از ظاهر بلدرچین است که نشان لینکلن را با خود حمل می‌کند. به‌گزارش موتوروان، این طرح مفهومی که «انیورساری» یا «سالگرد» نام دارد، شاسی‌بلند نیست؛ بلکه خودرو سواری بلند و صیقلی است که خودرو جدید لینکلن را در بیست سال آینده به‌تصویر می‌کشد. دراین‌میان، نکته‌ جالبی این است که لینکلن آن را ایجاد نکرده است.

نمای جلو خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept

با‌این‌حال، لینکلن قطعا در پروژه دخیل است. طرح مفهومی انیورساری ازطریق چالش طراحی شامل لینکلن و کالج طراحی ArtCenter واقع در کالیفرنیای جنوبی ایجاد شد. لینکلن رابطه تنگاتنگی با این کالج معتبر دارد و چهار تیم از دانش‌آموزان طراحی حمل‌ونقل با تصور وسایل نقلیه لینکلن در آینده، به‌ویژه در سال ۲۰۴۰ و پس‌از‌آن، به چالش کشیده شدند. این چالش با حضور دانشجویان فیلم‌سازی، تصویرگران، طراحان سرگرمی و انیماتورها نیز همراه شد تا داستان کلی بسازند که فراتر از خودروها تکامل یابد و دنیای آینده‌ای را ترسیم کند که در آن فعالیت می‌کنند.

جوردن میدوز، متخصص طراحی استراتژیک جهانی لینکلن و استادیار ArtCenter، در این زمینه می‌گوید:

کالج ArtCenter به‌دلیل طراحی عالی خودرو شناخته می‌شود و در قلب هالیوود قرار دارد. ما بیش از خود وسایل نقلیه، به‌دنبال پیشرفت روایی بزرگ و داستان‌پردازی غنی آن بودیم. درک اکوسیستم آینده بسیار مهم است که وسایل نقلیه مفهومی در آن زندگی خواهد کرد. 

تیم طراح انیورساری با ساختن طرح ماکت در اندازه واقعی، فراتر از نقشه‌ها و رندرها پیشرفت کرد و پروژه‌ از این نظر بسیار زیبا است. خودرو مفهومی لینکلن انیورساری به‌عنوان خودرو چهار سرنشین پر از فناوری دیجیتال توصیف می‌شود که به مسافران اجازه می‌دهد با زمان حال و گذشته ارتباط برقرار کنند. این ایده که به داستان تبدیل می‌شود، به‌عنوان وسیله نقلیه خاصی به‌تصویر کشیده شده است که یک زوج آینده در جشن سی‌امین سالگرد ازدواجشان از آن استفاده می‌کنند.

همان‌طور‌که خودرو آن‌ها را به مکان‌های به‌یاد‌ماندنی از گذشته می‌برد، عکس‌های زندگی مشترک آن‌ها روی صفحه‌نمایش خودرو نشان داده می‌شود. احتمالا این طرح مفهومی لینکلن از فناوری کامل خودران برخوردار است.

نمای جانبی خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept

اگرچه لینکلن در این پروژه تا حدودی درگیر بوده است، انتظار نداشته باشید که در نمایشگاه‌های بعدی لینکلن چیزی شبیه به انیورساری ببینید. با‌این‌حال، تعجب نخواهیم کرد که ببینیم طراحان خودروهای آینده که در پشت این خلاقیت حضور داشته‌اند، با برندهای سراسر جهان کار کنند. شاید روزی عناصر انیورساری به برخی از خودروهای تولیدی وارد شود. اگر در آن روز حضور داشته باشیم، قطعا از چنین ایده‌ای خوشحال خواهیم شد. 

نمای بالا خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
چرخ جلو خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
نمای جانبی خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
نمای سه چهارم عقب خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
نمای سه چهارم جلو خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
چراغ عقب خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
نمای عقب خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
جلوپنجره خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
چراغ جلو خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
نشان لینکلن در جلوپنجره خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept با منظره گیاهان
نمای جلو خودروی مفهومی لینکلن انیورساری / Lincoln Anniversary Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات