هجوم خریداران نسل جدید تویوتا لندکروزر، منجر به پیش‌فروش یک‌ساله آن شد

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هجوم علاقه‌مندان به خرید نسل جدید تویوتا لندکروزر و محدودیت‌های شدید خودروساز ژاپنی برای فروش این خودرو، باعث پیش‌فروش یک‌ساله بهترین محصولش شده‌ است.
تبلیغات

چند ماه پیش تویوتا از نسل جدید لندکروزر رونمایی کرد که با استقبال بی‌نظیری در بازار جهانی رو‌به‌رو شد و در حال حاضر سفارش خرید این خودرو به اندازه‌ای است که تویوتا مجبور به پیش‌فروش یک‌ساله بهترین شاسی‌بلند خود می‌شود. شاید در بازار ایران پیش‌فروش یک‌ساله خودرو آن‌چنان عجیب به نظر نرسد؛ اما این جریان برای خودروساز موفق تویوتا امری دور از انتظار است. البته دلیل اصلی، تقاضای بسیار زیاد خرید لندکروزر جدید است.

یکی از دلایل تقاضای زیاد برای لندکروزر ۲۰۲۲ مدل LC300 نبود آن در بازار کشورهای مختلف است و هنوز نمی‌توان گفت خودروساز ژاپنی، حضور گسترده‌ای در بازار جهانی دارد. تویوتا در زمان معرفی لندکروزر جدید، تنها از مدل LC300 رونمایی کرد. انتظار می‌رود تویوتا برای پاسخگویی بهتر به مشتریان و حضور پررنگ‌تر نسبت به سال‌های قبل، مدل LC200 لندکروزر را نیز معرفی کند.

دلیل دیگر پیش‌فروش یک‌ساله تویوتا، اقدامات جدید در برنامه فروش لندکروزر است. خودروساز ژاپنی بعد از معرفی نسل جدید لندکروزر، به هر خریدار اجازه خرید تنها یک دستگاه می‌دهد و تحویل خودرو تا یک سال آینده نیز ممکن نیست. همچنین تویوتا هیچ برنامه‌ای برای فروش خودرو جدید در بازار آمریکا ندارد و قصد دارد نسخه لوکس‌ لندکروزر یعنی لکسوس سری LX با مدل ۲۰۲۳ را سال آینده در این بازار معرفی کند.

تمامی گفته‌ها حاکی از آن است که تویوتا می‌خواهد به‌طور کاملا ویژه، فروش لندکروزر جدید را محدود و بازار جدیدی در مناطق خاص ایجاد کند. یکی از چالش‌های تویوتا، تهدید امنیت جهانی توسط محصولاتش است و هیچ علاقه‌ای ندارد که گروه‌های تروریستی از محصولاتی چون لندکروزر، هایلوکس و... استفاده کنند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل محدودیت‌های شدید خودروساز ژاپنی برای فروش، همین موضوع باشد.

تولید لندکروزر جدید در ۵ و ۶ آگوست به دلیل کمبود قطعات متوقف شد و مهم‌ترین دلیل آن، شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در جنوب شرقی آسیا است. کمبود قطعه در کارخانه تویوتا بر تولید لکسوس مبتنی بر LC200 و لکسوس LC70 نیز اثرگذار بوده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات