فورد F-250 مگارپتور با تجهیزات ویژه آفرود معرفی شد

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت تیونینگ مگارکس تراکس از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی وانت پیک‌آپ فورد F-250 سوپر دیوتی مجهز به کیت تجهیزات آف‌رود رونمایی کرد که برای مدل‌های F-250 ،F-350 یا F-450 نیز عرضه می‌شود.
تبلیغات

ثابت شده است که فورد F-150 رپتور در ایالات متحده و مدل کوچک‌تر رنجر رپتور در اروپا بسیار محبوب‌اند؛ زیرا به نظر می‌رسد همه عاشق پیکاپ‌های آف‌رود و قدرتمند هستند. اما اگر هر دو وانت برای سلیقه‌ی افراد بسیار کوچک باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟ شرکت تیونینگ خودرو مگارکس تراکس (MegaRexx Trucks) مستقر در کارولینای شمالی با وانت سفارشی مگارپتور (MegaRaptor) خود به این تقاضا پاسخ داده است.

نمای سه چهارم وانت پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor  سیاه رنگ

به گزارش Carscoops، مگارپتور موجود در تصاویر بر اساس فورد F-250 سوپر دیوتی پلاتینیوم ساخته شده؛ اما این شرکت مایل است تمام مدل‌های F-250 ،F-350 یا F-450 را نیز به مگارپتور تبدیل کند. بیشتر قسمت‌های بدنه با قطعات فایبرگلاس سفارشی جایگزین شده‌اند که از آن جمله می‌توان به گل‌گیرهای فوق عریض جلو و عقب اشاره کرد که ۱۲ یا ۱۸ اینچ به عرض خودرو اضافه می‌کنند. چراغ‌های جلوی مدل Anzo به سبک فورد F-150 باعث می‌شود این پیک‌آپ حتی بزرگ‌تر از آن‌چه هست به نظر برسد. مگارپتور دارای سپرهای جلو و عقب آف‌رود به همراه چراغ‌های نواری LED است.

سوپر دیوتی وانت بزرگ و قدرتمندی است؛ اما مگارپتور به لطف سیستم تعلیق بادی و رینگ‌های بزرگ خود این توانایی را به سطح بالاتری می‌رساند. به‌طور خاص، مجموعه‌ای از رینگ‌های آلومینیومی محافظت‌شده و ضد مین وجود دارد که با لاستیک‌های میشلن XZL با ابعاد ۴۶ در ۱۵٫۵ اینچ (395٫85R20) پوشیده شده‌اند.

وانت تبدیل‌یافته‌ی مگارپتور از فنرهای مارپیچی ۴٫۵ اینچی برند آیکن در جلو و فنرهای برگی ۵ اینچی در عقب، کمک‌فنرهای بیلشتاین، بازوهای لولایی بلندتر، میله موج‌گیر قابل تنظیم و کمپرسور هوای داخلی بهره می‌برد. به منظور سهولت ورود سرنشینان به داخل کابین، مگارکس تراکس با همکاری شرکت Amp Research، رکاب‌های مجهز به کارانداز برقی را در هر طرف نصب کردند.

در زیر کاپوت، پیشرانه‌ی توربوشارژ ۶٫۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر Power Stroke دیزل وجود دارد که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. پیشرانه هیچ‌گونه تغییری ندارد؛ اما قدرت ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲۳ نیوتن‌متر برای رانندگی آزادانه در هر نوع زمینی بیش از اندازه کافی به نظر می‌رسد.

مگارکس تراکس که توسط آرون ریچارت مدیریت می‌شود (که مالک شرکت خودروهای سفارشی Osprey نیز است) قصد دارد مگارپتورهای بیشتری برای علاقه‌مندان بسازد. ساخت هر وانت بین ۲ تا ۳ ماه به طول می‌انجامد و به هزینه‌ی خودروی اصلی به‌علاوه ۵۰ درصد ودیعه نیاز دارد. قیمت این محصول را نمی‌دانیم؛ اما حدس می‌زنیم با توجه به گستردگی تغییرات، خیلی ارزان نخواهد بود. این شرکت برای ساخت وانتی منحصربه‌فرد، فهرستی طولانی از آپشن‌ها شامل رنگ‌های مختلف، بافت، نورپردازی، سیستم تعلیق، سپر، ضربه‌گیر تریلر، ریل‌های ضربه‌گیر جانبی، کیت بدنه و موارد دیگر را به مشتریان پیشنهاد می‌کند. این فهرست به مالک آینده اجازه می‌دهد وانت را مطابق میل خود پیکربندی و در عین حال توانایی کاری سوپر دیوتی را حفظ کند.

نمای جانبی وانت پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor  سیاه رنگ

این اولین باری نیست که نام مگارپتور را می‌شنویم؛ زیرا در سال ۲۰۱۷ شرکت دیگری تغییراتی مشابه روی وانت سوپر دیوتی انجام داد و آن را با همین نام برای خریداران عرضه کرد.

کفی عقب پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای عقب پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای سه چهارم عقب پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
چراغ عقب پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای جانبی پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای جانبی پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor  در کنار کشتی
سینی زیر پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای جانبی وانت پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای جانبی وانت پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor  سیاه رنگ
نمای جلو پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای سه چهارم جلو پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor
نمای سه چهارم وانت پیکاپ فورد اف 250 سوپر دیوتی مگارپتور / Ford F-250 Super Duty MegaRaptor  با منظر کشتی در بندر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات