تسلا مدل 3؛ دومین خودروی پرفروش اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۱

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ در ماه ژوئن، در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین خودروهای اروپا قرار گرفت تا بار دیگر برتری تسلا را به رخ رقبا بکشد. هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف رتبه‌ی نخست را کسب کرد.
تبلیغات

خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ در آمار فروش خودروهای اروپا در ماه ژوئن، در رتبه دوم بود و تنها از هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف که رتبه‌ی اول را در اختیار داشت، عقب ماند. به گزارش Teslarati، کسب رتبه‌ی دوم تسلا مدل ۳ در فروش ثابت می‌کند که خودروهای الکتریکی محبوبیت زیادی دارند و اروپا به‌خوبی می‌تواند اولین قارهای باشد که یک خودروی برقی بر فروش کل بخش خودروی آن تسلط دارد.

بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی Jato Dynamics، سدان تمام برقی تسلا از فولکس‌واگن گلف فاصله‌ی کمی دارد. در ماه ژوئن، در اروپا ۲۵,۶۹۷ دستگاه تسلا مدل ۳ فروخته شد؛ درحالی‌که میانگین آن حدود ۱۱ هزار وسیله نقلیه در سال بود. خودروهای مدل ۳ در اروپا از تأسیسات تولیدی تسلا در گیگافکتوری شانگهای صادر می‌شوند و برخی از خودروهایی که از کارخانه تولید فریمونت در کالیفرنیای شمالی ارسال شده بود، تکمیل می‌کنند.

طبق داده‌های Jato، تسلا مدل ۳ تا سال ۲۰۲۱ و تاکنون ۶۶,۳۵۰ بار فروخته شده و به این ترتیب، بیست و پنجمین خودروی پرفروش امسال است. این شرکت پس از مدت‌ زیادی که اعلام کرده بود خودروهای خود را از شانگهای به سایر کشورها صادر نمی‌کند، در ماه ژانویه ارسال مدل ۳ تولیدشده در چین را آغاز کرد. البته تقاضا برای خودروهای برقی تسلا در اروپا همچنان در حال افزایش است.

تسلا مدل 3 / Tesla Model 3 قرمز رنگ در جاده

به گزارش بلومبرگ، مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی با افزایش بیش از دو برابری در ماه ژوئن، سهم خود را در بازار  به ۱۹ درصد رسانده‌اند. این امر با مشوق‌های جذابی که رانندگان خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را در اروپا به خرید مدل‌های پاک‌تر متقاعد می‌کند، امکان‌پذیر می‌شود. اروپا پس از رأی‌گیری اخیر اعضای اتحادیه برای ممنوعیت استفاده از خودروهای جدید با سوخت فسیلی در سال ۲۰۳۵، هدف تازه‌ای دارد. این امر تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌کند و تنها تولید خودروهای مجهز به پیشرانه‌های برقی در آن سال قانونی باقی می‌ماند.

تسلا مدل ۳ به‌طور مداوم از سایر مدل‌های برقی ساخت رقبای اروپایی پیشی گرفته است. فولکس‌واگن که مسلماً قوی‌ترین حامی گذار کامل به سمت تولید خودروی برقی به شمار می‌رود، نتوانسته است سلطه‌ی تسلا را در چند بازار مشابه خدشه‌دار کند. خودروهای برقی فولکس‌واگن مشابه کراس‌اور تسلا مدل Y طراحی شده‌اند که از ابتدای سال گذشته‌ی میلادی تاکنون بر آمار فروش در بازارهای مختلف تسلط داشته است.

فولکس‌واگن به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپایی، قصد دارد تسلا را در فروش جهانی خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵ تحت‌ تأثیر قرار بدهد. از جمله مدل‌های جدید فولکس‌واگن در سال جاری می‌توان به فولکس‌واگن ID.4 و آئودی Q4 e-tron اشاره کرد. این دو کراس‌اور که تقریباً به اندازه‌ی تسلا مدل Y محبوب هستند، شاید در آینده‌ی نزدیک بتوانند بخشی از سهم تسلا را در بازار به خودروساز آلمانی اختصاص بدهند.

نمای جلو تسلا مدل 3 / Tesla Model 3 قرمز رنگ در نمایشگاه

تسلا در ماه‌های گذشته نیز موفقیت‌های زیادی در بازار اروپا داشت. به‌عنوان مثال، در ماه مارس تسلا مدل ۳ بیش از ۱۰ درصد کل فروش خودروی برقی این قاره را به خود اختصاص داد و ۲۴,۱۸۴ دستگاه از این خودروی الکتریکی فروخته شد. نزدیک‌ترین رقیب تسلا مدل ۳، هیوندای کنا برقی بود که در مارس تنها ۵۶۴۳ دستگاه از آن در اروپا به فروش رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات