وانت پیل سوختی هیدروژنی گلیکن‌هاوس، شعاع حرکتی حدود ۹۶۰ کیلومتر خواهد داشت

یک‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسکودریا کامرون گلیکن‌هاوس تصاویری از وانت برقی پیل سوختی هیدروژنی خود منتشر کرده که برای رانندگی در مسیرهای آف‌رود طراحی شده است و شعاع حرکتی حدود ۹۶۰ کیلومتر ارائه می‌دهد.
تبلیغات

پیل‌ سوختی هیدروژنی هنوز روش بحث‌برانگیزی برای تأمین انرژی خودروهای برقی است؛ اما اسکودریا کامرون گلیکن‌هاوس (SCG) با وانت آینده‌ی خود که روی رانندگی در مسیرهای خارج از جاده (آف‌رود) متمرکز است، کاملاً از آن استفاده می‌کند. به گزارش Insideevs، طی ماه‌های گذشته تصاویر رندر و طرح‌هایی از این وانت نشان داده شده؛ اما اکنون گلیکن‌هاوس واضح‌ترین و مشخص‌ترین تصویر را منتشر کرده است.

برنامه این است که نمونه اولیه‌ی پیک‌آپ پیل سوختی گلیکن‌هاوس در سال جاری عرضه شود؛ اما هنوز نمی‌دانیم این شرکت پیل سوختی را از کجا تأمین می‌کند و بعید است که در گلیکن‌هاوس توسعه یابد؛ زیرا کاری است که این شرکت با اکثر اجزای خودروهای خود انجام می‌دهد.

از جلو، وانت پیل سوختی بسیار شبیه به باجا بوت (Baja Boot) به نظر می‌رسد که گلیکن‌هاوس قبلاً نشان داده است. در واقع گلیکن‌هاوس آن را نسخه‌ی مفهومی وانت پیل سوختی هیدروژنی و بدون آلایندگی بوت می‌نامد که شاید توصیف دقیقی از این خودرو باشد.

نمای جانبی وانت پیل سوختی اسکودریا کامرون گلیکن هاوس / Scuderia Cameron Glickenhaus

هنوز هیچ مشخصاتی در اختیار نداریم؛ اما SCG می‌خواهد این پیک‌‌آپ بیش از ۶۰۰ مایل یا ۹۶۰ کیلومتر شعاع حرکتی را به کمک مخزن هیدروژن در سبک بدنه‌ی دوکابین ارائه بدهد. نمی‌دانیم این خودرو از چه نوع پیکربندی برای موتور برخوردار خواهد بود؛ اما برای اینکه بتواند چهارچرخ محرک باشد، باید حداقل از دو موتور الکتریکی استفاده کند.

از نظر طراحی، قسمت جلویی شبیه به باجا بوت است (اگرچه کاملا یکسان نیست)؛ اما تفاوت‌هایی با آن دارد. به نظر می‌رسد این وانت پیل سوختی بیشتر کاربردی باشد تا زیبا و دارای وینچی است که در سپر جلو تعبیه می‌‌شود. طرح پنجره‌ها و شیشه‌های جلو عقب کاملاً معمولی به نظر می‌رسد و در فضای پشت درِ جلو، مکانی برای تایر یدکی دارد. به نظر می‌رسد این همان جایی است که برای قرارگیری مخزن هیدروژن استفاده می‌شود.

وانت برقی پیل سوختی اسکودریا کامرون گلیکن‌هاوس به‌وضوح برای رفتن به مکان‌های غیر قابل دسترسی در خارج از جاده ساخته شده است و به غیر از وینچ، از فاصله بسیار بالایی از سطح زمین، میله‌های محافظ در زیر رکاب و تغاری‌های گل‌گیر پلاستیکی بهره می‌برد که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مانع حرکت رو به بالای چرخ‌ها در مسیرهای صعب‌العبور نشوند (انتظار داریم سیستم تعلیق این پیک‌آپ، دامنه‌ی حرکت عمودی بسیار زیادی برای چرخ‌ها فراهم کند).

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات