مدل مفهومی سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان رونمایی شد

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت وایت موتورسایکل کانسپتس از موتورسیکلت برقی مفهومی WMC250EV مجهز به چهار موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۱۳۴ اسب بخار و بدنه آیرودینامیک سبک‌وزن رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکتی به نام وایت موتورسایکل کانسپتس (White Motorcycle Concepts) قصد دارد با موتورسیکلت برقی خود رکورد سرعت زمینی جدیدی ثبت کند و برای تحقق آن، موتورسیکلتی طراحی کرده است که واقعاً شبیه هیچ مدل دیگری نیست. 

بدنه آیرودینامیک موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle

به گزارش Carscoops، آیرودینامیک نقشی اساسی در طراحی موتورسیکلت الکتریکی مفهومی WMC250EV داشته است و به همین دلیل، حفره‌ی بزرگی در بدنه دارد که از جلو به عقب منتهی می‌شود. به‌طور معمول، پیشرانه‌ی موتورسیکلت دقیقا در زیر مخزن سوخت قرار دارد؛ اما از آنجا که WMC250EV نه مخزن سوخت دارد و نه دارای پیشرانه احتراقی است، خلأ عظیمی در زیر صندلی و فرمان وجود دارد. متخصصان وایت موتورسایکل کانسپتس از این ویژگی به عنوان V-Air یاد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که در مقایسه با موتورسیکلت معمولی، تا ۷۰ درصد از درگ می‌کاهد.

سیستم محرکه‌ی موتورسیکلت در زیر V-Air قرار دارد و این شرکت آن را «D-Drive» نام‌گذاری می‌کند. این موتورسیلکت از دو موتور الکتریکی ۲۰ کیلوواتی در چرخ جلو و دو موتور متناوب ۳۰ کیلوواتی بهره می‌برد که چرخ عقب را به گردش درمی‌آورند. ترکیب نیروی این موتورها منجر به تولید ۱۳۴ اسب بخار قدرت با تغذیه از طریق باتری لیتیوم یون ۱۵ کیلووات ساعت می‌شود. به گزارش Top Gear، اکثر قطعات این موتورسیکلت برقی از فیبر کربن یا آلومینیوم ساخته می‌شوند تا وزن آن را کاهش بدهند.

در مجموع، وزن موتورسیکلت ۳۰۰ کیلوگرم (۶۶۱ پوند) است که طبق استاندارد موتورسیکلت سنگینی به شمار می‌رود؛ اما از آنجا که این موتورسیکلت شرایط آیرودینامیک بسیار خوبی دارد، سرعت آن بسیار زیاد است. رابرت وایت، مدیرعامل این شرکت می‌خواهد طی ۱۲ ماه آینده هر دو رکورد سرعت زمینی وسایل نقلیه برقی انگلیس و جهان را بشکند. برای انجام این کار، او باید رکورد دوطرفه فعلی ۳۹۴٫۴ کیلومتر بر ساعت (۲۴۵٫۱۰ مایل‌ بر ساعت) و سرعت یک طرفه ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت (۲۵۳ مایل‌ بر ساعت) را به دست آورد.

نمای جانبی موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
موتور الکتریکی موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
نمای سه چهارم موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
نمای عقب موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
چرخ عقب موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
نمای جلو موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle سفید رنگ
نمای سه چهارم عقب موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
فرمان موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
دریچه آیرودینامیکی موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
نمای جلو موتورسیکلت برقی WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle سفید رنگ
موتورسیکلت برقی آیرودینامیک WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
نمای جلو موتورسیکلت برقی آیرودینامیک WMC250EV / WMC250EV Electric Motorcycle
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات