ابرخودروهای SCC تواترا استرایکر و اگرسور معرفی شدند

شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت SSC از دو نسخه‌ی جدید ابرخودرو تواترا با نام‌های استرایکر و اگرسور رونمایی کرد؛ قدرت اگرسور به ۲۲۰۰ اسب‌ بخار می‌رسد و استرایکر فقط از ارتقای آیرودینامیک بهره می‌برد.
تبلیغات

با گذشت مدت‌زمان کمی از معرفی ابرخودروی اس‌اس‌سی تواترا (SSC Tuatara)، شرکت سازنده نسخه‌های به‌روزشده‌ای را از این محصول قدرتمند معرفی کرده است. چگونه می‌توان یک خودروی ۱۷۵۰ اسب بخاری که رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را در اختیار دارد، ارتقا داد؟ ساده است؛ به آن نیروی روبه‌پایین و طبیعتاً قدرت بیشتری بدهید. این همان کاری است که SSC انجام داده است؛ اگرچه از دو نسخه جدید تواترا برای تحقق هدف خود استفاده می‌کند.

نمای جانبی ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar مشکی رنگ

به گزارش موتوروان، تواترا استرایکر (Tuatara Striker) روی پیشرفت‌های آیرودینامیک متمرکز است تا نیروی روبه‌پایین را به‌طور درخور توجهی افزایش دهد. به‌طور خاص، SSC می‌گوید دان‌فورس با سه برابر افزایش، ۱۱۰۰ پوند نیرو برای کل خودرو در سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت تولید می‌کند.

بال عقب بزرگ بخشی از این بسته آیرودینامیک است که با بال عقب فعال تواترا و همچنین تثبیت‌کننده عمودی و دیفیوزر اصلاح‌شده کار می‌کند. اسپلیتر جلو، مکان شیرجه جلو و قطعات آیرودینامیک جهت‌دار در کناره‌ها به نیروهای رو به جلو کمک می‌کنند. در کل، SSC می‌گوید که ارتقای آیرودینامیک فشار اضافی را به مقدار ۴۵٫۴ درصد در جلو، ۵۴٫۶ درصد در عقب متعادل خواهد کرد. با حرکت در داخل کابین، قطعات فیبر کربنی و چرم آلکانترا به چشم می‌خورد.

قدرت برای نسخه‌ی استرایکر در حداکثر ۱۷۵۰ اسب‌بخار باقی می‌ماند. این همان جایی است که تواترا اگرسور (Tuatara Aggressor) وارد می‌شود؛ زیرا دارای پکیج ارتقایی است که ۲،۲۰۰ اسب‌بخار ارائه می‌دهد. اگرسور همچنین تنظیمات و قطعات آیرودینامیک را از استرایکر دریافت می‌کند؛ اما افسوس که این ابرخودرو برای رانندگی در جاده قانونی نیست. SSC این نسخه را به‌عنوان خودرویی که فقط مخصوص پیست و همچنین به‌طور در خور توجهی قابل تنظیم است، توصیف می‌کند. این دقیقا به چه معنا است؟ راستش را بخواهید، SSC جزئیات زیادی ارائه نمی‌دهد؛ تنها می‌دانیم صدای اگزوز را می‌توان تنظیم کرد و می‌توان مواردی از عملکرد، زیبایی و تجربه را که در نسخه جاده‌ای تواترا قابل دستیابی نیست، به دست آورد.

نمای عقب ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar آبی رنگ

همان‌طور که انتظار دارید، تولید نسخه‌های جدید تواترا بسیار محدود خواهد بود. SSC متعهد به ساخت ۱۰۰ دستگاه نسخه‌ی استاندارد تواترا و ۱۰۰ دستگاه استرایکر است؛ اما فقط ۱۰ دستگاه اگرسور تولید خواهد کرد. اطلاعات قیمت این ابرخودرو ارائه نشده است؛ اما به‌طور جدی شک داریم که مخاطبان هدف این وسایل نقلیه به چنین مواردی علاقه‌مند باشند.

نمای سه چهارم ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar قرمز رنگ
نمای ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar آبی رنگ
باله عقب ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar آبی رنگ
نمای عقب ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar آبی رنگ
نمای سه چهارم جلو ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar آبی رنگ
نمای جانبی ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar مشکی رنگ
چراغ عقب ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar آبی رنگ
چراغ جلو ابرخودرو اس اس سی تواترا / SSC Tuatara hypercar قرمز رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات