هیوندای مشخصات فنی خودروهای برقی آیونیک 6 و 7 را اعلام کرد

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مسئولان هیوندای در جریان رونمایی از خودروی الکتریکی آیونیک ۵، به برخی مشخصات فنی مدل‌های آینده آیونیک ۶ و آیونیک ۷ اشاره کردند که تا اواخر سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهند شد.
تبلیغات

در اقدامی غافلگیرکننده، هیوندای جزئیات مربوط به مدل‌های آینده آیونیک ۶ و آیونیک ۷ را طی جلسه‌ی توجیهی رسانه‌ای برای خودروی الکتریکی آیونیک ۵ مخصوص بازار ایالات متحده اعلام کرد. به گزارش carscoops، سخنگوی خودروساز کره جنوبی با اشاره به اینکه «چیزهای بیشتری برای آمدن» وجود دارد، گفت آیونیک ۶ در اواخر سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد و به‌عنوان جایگزینی برای آیونیک اصلی عمل خواهد کرد.

خودروهای برقی برند آیونیک هیوندای / Hyundai Ionic EVs

پیش‌نمایش این مدل توسط خودروی مفهومی پرافسی (Prophecy) انجام شده و سدان لوکس سایز متوسط ​تقریباً هم‌اندازه سوناتا است. آیونیک ۶ براساس پلتفرم eGMP ساخته خواهد شد و از باتری ۷۳ کیلووات ساعتی و دو سیستم محرکه متفاوت بهره می‌برد. اولین مدل دارای موتور الکتریکی منفرد با قدرت ۲۱۵ اسب‌ بخار است؛ درحالی‌که دومی از طرح دو موتوره با خروجی ترکیبی ۳۰۸ اسب‌ بخار استفاده می‌کند. آیونیک ۶ همچنین شعاع حرکتی بیش از ۴۸۳ کیلومتر (۳۰۰ مایل) خواهد داشت.

در اوایل سال ۲۰۲۴، هیوندای مدل خانوادگی آیونیک ۷ را معرفی خواهد کرد. این خودروی برقی در حقیقت یک کراس‌اور سه ردیفه تقریباً هم‌اندازه پلیسید (Palisade) است و با تنظیمات ۶ و هفت سرنشین در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.در سخنرانی اشاره شده بود سیستم چهار چرخ محرک اختیاری خواهد بود؛ اما این شرکت فقط از یک پیشرانه دو موتوره با خروجی ترکیبی ۳۰۸ اسب‌ بخار نام برد. علاوه بر این، سخنگوی هیوندای گفت آیونیک ۷ دارای باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی است که امکان دستیابی به شعاع حرکتی بیش از ۴۸۳ کیلومتر را فراهم می‌سازد.

هیوندای امید زیادی به آیونیک ۷ دارد؛ زیرا مسئولان این خودروساز می‌دانند که وانت‌ها و خودروهای شاسی‌بلند، بازار ایالات متحده را تسخیر کرده‌اند و خودروهای الکتریکی اولیه، سدان و هاچ‌بک بودند که درست در زمان محبوبیت شاسی‌بلندها وارد بازار شدند. سخنگوی این شرکت افزود: «هیچ خودروسازی که به‌طور جدی به‌ دنبال تولید خودروی الکتریکی است، نمی‌تواند از تغییر به سمت تولید مدل‌های شاسی‌بلند چشم‌پوشی کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات