موتور الکتریکی بدون آهنربای Mahle با بازدهی ۹۵ درصدی معرفی شد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت قطعه‌سازی آلمانی Mahle از موتور الکتریکی بدون آهنربا با بازده ۹۵ درصد رونمایی کرد که نیاز به تعمیر و نگه‌داری ندارد و می‌تواند با هزینه‌ای بسیار پایین به مشتریان عرضه شود.
تبلیغات

تقریباً پنج سال پیش، هوندا اعلام کرد که اولین کاربرد عملی در جهان را از آهنربای نئودیمیم تغییر‌ شکل داده‌شده که حاوی فلزات کمیاب نیست، توسعه داده است. در آن زمان، این آهنربا پیشرفت مهمی برای صنعت به حساب می‌آمد؛ زیرا عملاً بدان معنی بود که هوندا می‌تواند موتورهای الکتریکی بدون فلزات کمیاب سنگین مانند دیسپروزیم یا تربیوم تولید کند. به گزارش موتوروان، حالا شرکت ماله (Mahle) همه چیز را به سطح جدیدی رسانده است.

قطعه‌ساز معروف آلمانی به‌تازگی اولین موتور الکتریکی بدون آهنربا را معرفی کرده است. این موتور الکتریکی در مراحل نهایی توسعه قرار دارد و مهم‌ترین ویژگی آن این است که به عناصر کمیاب زمین احتیاج ندارد. مسئولان Mahle می‌گویند این فناوری پیشرفته نه‌تنها «سازگار با محیط زیست است» بلکه «از نظر هزینه‌‌ها و امنیت منابع» نیز مزایای زیادی به همراه دارد.

مایکل فریک، مدیرعامل Mahle در این زمینه اظهار داشت:

با موتور الکتریکی جدید، ما مسئولیت خود را به‌عنوان شرکتی با عملکرد پایدار انجام می‌دهیم. کار کردن با آهنربا و بنابراین استفاده از عناصر کمیاب خاکی نه‌تنها از منظر ژئوپلیتیک بلکه همچنین با توجه به استفاده مسئولانه از طبیعت و منابع، پتانسیل زیادی ارائه می‌دهد.

جدای از سازگار بودن با محیط زیست، موتور الکتریکی جدید Mahle بسیار کارآمد است. مسئولان این شرکت می‌گویند موتور فاقد آهنربا تقریباً در تمام رژیم‌های عملیاتی بهره‌وری تقریبی حدود ۹۵ درصد ارائه می‌دهد که این سطح از بازدهی قبلاً فقط در خودروهای مسابقه‌ای فرمول E به دست آمده بود.

Mahle به لطف انتقال قدرت بدون تماس جریان الکتریکی بین قسمت‌های چرخان و ثابت داخل موتور، «نوید دوام بالایی» می‌دهد. اساساً این یعنی موتور الکتریکی بدون تعمیر و نگه‌داری است و برای طیف وسیعی از برنامه‌‌ها مناسب خواهد بود.

مارتین برگر، معاون شرکت Mahle در این زمینه اضافه می‌کند:

موتور الکتریکی بدون آهنربای ما قطعاً می‌تواند به‌عنوان پیشرفت بسیار مهمی شناخته شود؛ زیرا چند مزیت فراهم می‌کند که هنوز در محصولی از این نوع ترکیب نشده‌اند و وجود ندارند. در نتیجه ما می‌توانیم محصولی با بازده فوق‌العاده و با هزینه‌ای نسبتاً کم به مشتریان خود ارائه بدهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات