تسلا به رکورد هفتمین فصل متوالی سوددهی دست یافت

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا گزارش فصل اول سال ۲۰۲۱ خود را برای سهام‌داران منتشر کرد که با وجود تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا، نشان از افزایش تولید و تحویل خودرو به مشتریان و کسب سود دارد.
تبلیغات

تسلا در فصل اول سال ۲۰۲۱، با وجود مجبور شدن به یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائل جدی جهانی مانند کمبود تراشه و ادامه اثرات همه‌گیری ویروس کرونا بر زنجیره‌های تأمین قطعات، روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت که در روز دوشنبه، گزارش آن برای سرمایه‌گذاران منتشر شد. همانند چند فصل گذشته، تسلا موفق به کسب سود شد؛ اما گزارش‌های مالی کل ماجرا را بیان نمی‌کند. این هفتمین فصل متوالی است که تسلا موفق به سوددهی می‌شود.

به گزارش insideevs، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، تسلا ۱۰٫۳۸۹ میلیارد دلار درآمد داشت که ۰٫۹۳ دلار سود به ازای هر سهم (غیر GAAP) ثبت شد. به گفته‌ی تحلیلگران، انتظار می‌رفت سود هر سهم تسلا بین ۰٫۷۵ تا ۰٫۸۵ دلار هر سهم و درآمد این شرکت حدود ۱۰٫۴ تا ۱۰٫۷ میلیارد دلار باشد. علاوه بر این، تسلا جریان نقدی عملیاتی ۲۹۴ میلیون دلاری را در فصل اول سال ۲۰۲۱ گزارش کرد.

به گزارش CNET، تسلا با تحویل ۱۸۴,۸۷۷ دستگاه خودروی الکتریکی در فصل اول ۲۰۲۱ بار دیگر موفق به شکست رکورد تولید و تحویل خودرو به مشتریان شد. این موفقیت احتمالا به دلیل توسعه‌ی مداوم کارخانه گیگافکتوری شانگهای و ادامه تولید انبوه تسلا مدل ۳ و Y در فریمونت باشد. با ورود گیگافکتوری‌های جدید در آلمان و تگزاس به مدار تولید، این موفقیت‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا / elon musk tesla

بخش عمده‌‌ای از توانایی تسلا در ادامه‌‌ی تولید در مدت‌زمان کمبود سیلیکون، تمایل به دور شدن از میکروکنترلرهای مختلف و پردازنده‌‌های دیگری است که از نظر تاریخی استفاده می‌‌شوند و حرکت به سمت واحدهایی است که در شرایط کنونی با سهولت بیشتری در دسترس هستند. این امر باعث شده است که تسلا بتواند سخت‌‌افزار جدید را تغییر بدهد؛ اما مهندسان تسلا ظاهراً با شرایط موجود سازگار شده‌اند.

تسلا همچنین به توسعه نرم‌افزاری سیستم خودران خود با نام «Full-Self-Driving» به‌طور جدی ادامه می‌دهد و ادعا می‌کند که اکنون تقریباً کاملاً وابسته به دوربین است. تقریباً زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، وابستگی سیستم خودران به رادار در خودروهای تسلا از بین رفته است. روش استفاده از دوربین تنها برای سیستم خودران در مواجهه با کنوانسیون‌های قانونی قرار دارد که توسعه‌دهندگان دیگر را به استفاده ترکیبی از دوربین، لایدار و رادار توصیه می‌کند.

در بیانیه تسلا برای سهام‌داران، این شرکت به تبلیغات منفی اخیر در پی تصادفات مرگبار، از جمله تصادفی که در آن هیچ سرنشینی در صندلی راننده وجود نداشت، انتقاد مطبوعات و سیاستمداران به دلیل عدم وجود فناوری نظارت بر راننده و نام‌گذاری گمراه‌کننده سیستم خودران، هیچ اشاره‌ای نکرد.

سرانجام تسلا موفق شد مکانی جدید برای کسب سود پیدا کند و این در اوج رونق ارزهای رمزپایه است. این شرکت با فروش بیت کوین موفق شد ۱۰۱ میلیون دلار سود به دست آورد که باعث می‌شود تمایل مشتریان و سهام‌داران به خرید ارزهای رمزپایه افزایش یابد.

سخنگوی تسلا در این زمینه اظهار داشت:

درآمد کل در سه‌ماهه اول سال جاری ۷۴ درصد رشد داشته است. این امر در درجه‌ی اول از طریق رشد در خور توجه تحویل خودرو و همچنین رشد سایر بخش‌های تجاری حاصل شد. به‌طور هم‌زمان، ASP خودرو ۱۳ درصد کاهش داشت، زیرا تیراژ تولید تسلا مدل S و مدل X در فصل اول سال جاری به دلیل به‌روزرسانی محصول کاهش یافته و خودروهای ساخت چین درصد بیشتری از سبد محصول ما را به خود اختصاص دادند. درآمد عملیاتی ما در سه‌ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۹۴ میلیون دلار افزایش یافت و در نتیجه حاشیه عملیاتی ۵٫۷ درصد حاصل شد. این سطح سود می‌تواند باعث اختصاص یافتن جایزه ۲۹۹ میلیون دلاری به مدیرعامل شود که ناشی از افزایش سرمایه بازار شرکت و احتمال وقوع مرحله عملیاتی جدیدی است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات