نسل جدید موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی‌سی KTM سوپر دیوک معرفی شد

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت KTM نسل جدید موتورسیکلت سوپر دیوک RR را رونمایی کرد. این محصول به پیشرانه ۱۳۰۰ سی‌سی با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر مجهز است و به‌لطف قطعات فیبر کربنی، تنها ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد.
تبلیغات

بخش قطعات KTM تمام به‌روزرسانی‌های خود را روی یکی از موتورسیکلت‌های عالی موجود در بازار پیاده کرده است تا نسخه ۱۲۹۰ سوپر دیوک RR را باکیفیت‌تر تولید کند. به‌گزارش نیواطلس، پیشرانه ۱،۳۰۱ سی سی V-Twin ثابت باقی مانده و هم‌اکنون ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد. این نسخه سریع‌تر از مدل‌های استاندارد سوپر دیوک است؛ زیرا دریچه گاز هم‌اکنون هفت درجه سریع‌تر باز می‌شود و به مرحله بازبودن کامل می‌رسد. 

نمای سه چهارم جلو موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ

قدرت این موتورسیکلت ممکن است تغییر نکرده باشد؛ اما وزنش قطعا تغییر کرده است. سوپر دیوک RR حدود ۹ کیلوگرم سبک‌‌تر از موتورسیکلت استاندارد است که ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و باعث می‌شود به نسبت جادویی یک اسب‌بخار در هر کیلوگرم برسد. تصور کنید قدرت یک موتورسیکلت به‌اندازه‌ای باشد که به‌ازای هر کیلوگرم، یک اسب‌بخار از پیشرانه تولید شود؛ واقعا چه لذتی خواهد داشت!

وزن موتورسیکلت جدید KTM ازطریق برخی به‌روزرسانی‌ها کاهش می‌یابد. KTM در ساخت برخی قطعات از فیبرکربن بهره می‌ِبرد که از جمله می‌توان به قسمت عقب صندلی بازطراحی‌شده و خروجی اگزوز Akrapovic اشاره کرد. بقیه قطعات تیتانیومی هستند و کسانی که نگران قانونی‌بودن این موتورسیکلت برای رانندگی در خیابان نباشند، می‌توانند سیستم کامل اختیاری اگزوز سفارش دهند که سوپر دیوک را هیجان‌انگیزتر از قبل می‌کند.

رینگ‌های جدید آلیاژی ۱/۵ کیلوگرم از وزن کلی موتورسیکلت می‌کاهند که در سرعت‌های سریع بسیار درخورتوجه خواهد بود. سوپر دیوک RR از تعلیق اصلاح‌شده در جلو و عقب و برخی تغییرات در دسته‌فرمان بهره می‌برد که باعث می‌شود درمقایسه‌با نسخه معمولی سوپر دیوک چابک‌تر و سریع‌تر باشد. باتری لیتیوم‌یون سبک‌وزن باعث صرفه‌جویی در وزن و فضا می‌شود و KTM به‌کمک تجهیزات الکترونیکی خود، حالت موتورسواری پیست و حالت کاملا جدید عملکردی ​​ارائه می‌دهد که گزینه‌های تقریبا نامحدودی برای تنظیم لغزش چرخ عقب، پاسخ‌گویی دریچه گاز، کنترل شروع حرکت و تنظیم لغزش موتور دراختیار می‌گذارد.

موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ در پارکینگ

KTM فقط ۵۰۰ دستگاه از سوپر دیوک RR را در جهان تولید می‌کند و هنوز به قیمت مدل جدید سوپر دیوک اشاره‌ای نکرده است.

نمای جانبی موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ
نمای عقب موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ
موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ با منظره کوه
موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ در جاده
نمای عقب موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ در جاده
نمای جانبی موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ در پیست
موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ روی استند
نمای جلو موتورسیکلت کی تی ام 1290 سوپر دیوک آر آر / KTM 1290 Super Duke RR نارنجی رنگ در جاده
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات